2013. január 21., hétfő

Szuperomlós zabpelyhes keksz, aszalt füge vagy aszalt vörösáfonya pürével töltve

A blogomon már megtalálható a legremekebb zabpelyhes keksz receptje, amit még mindig állítok, hogy valóban a legremekebb, telis-tele dióval, mogyoróval, mandulával, mindenféle földi jóval. Az a keksz is nagyon omlós (és örült finom), de ez a keksz még annál is omlósabb! Ebben nincsenek csonthéjasok, viszont össze vannak ragasztva aszalt fügéböl készült pürével. Aki nem szereti a fügét, használhat helyette aszalt vörösáfonyát, azzal is nagyon finom, kipróbáltam. A kekszek csak simán, töltelék nélkül is tökéletesek!




Hozzávalók:
kb. 20 db. (4 cm átméröjü) összeragasztott kekszhez
  • 95 g teljes kiörlésü liszt
  • 40 g barnacukor ( de lehet kevesebb, az eredeti  recept 105 g-ot ír, ami örült sok)
  • 1/2 tk. sütöpor
  • 1/2 kvk. só
  • fahéj
  • 113 g vaj (sózatlan)
  • 95 g zabpehely
  • 1/2 tk. vanília kivonat
  • 2 ek. tej
A töltelékhez:
  • 75 g aszalt füge vagy vörösáfonya
  • 80 ml víz
  • 1 ek.
  • cukor
  • reszelt citromhéj




Egy tálban elkeverjük, a lisztet, a zabpelyhet (én aprítógépben egy picit megdarálom), a cukrot, a sót, a fahéjat és a sütöport, majd a hideg vajjal elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a tejet és a vanília kivonatot és egy gombóccá gyúrjuk a masszát. Fóliába csomagoljuk és 15-30 percre hütöbe tesszük.




Az idö leteltével a tésztát 3-4 mm vastagságúra kinyújtjuk (ne legyel túl vékony!) és tetszöleges méretü kiszúróval kiszaggatjuk (én 4 cm-es pogácsaszaggatót használtam). 180 fokos sütöben kb. 15 perc alatt aranyszínüre sütjük a kekszeket. Rácson hagyjuk öket kihülni. Eközben elkészítjük a tölteléket:




Az aszalt fügéket feldaraboljuk (ha van szára, attól megszabadulunk). Egy kis serpenyöbe rakjuk, felengedjük a vízzel, hozzáadjuk a cukrot és a citromhéjat. Közepes lángon felforraljuk, majd kis lángon kevergetve addig fözzük, amíg a füge a vizet magába nem szívja (de azért maradjon egy kis szaftja), pépes állagú nem lesz. Ha ezzel megvolnánk, hagyjuk hülni úgy 10 percet, majd az aprítógépben pürésítjük. Nem baj, ha maradnak benne darabkák. Ekkor nincs más dolgunk, mint két keksz közé tölteni. Ha vörösáfonyát használunk, ugyanez az eljárás, csak nem kell feldarabolni és lehet, hogy picivel több vizet vesz majd fel.  

A kekszek jól záródó dobozban sokáig elállnak.

Eredeti recept: JoyOfBaking.com


5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon-nagyon jól hangzik és néz ki! Pont most sütöttem én is aszalt fügével egy roládot, de jöhetnek ezek a kekszek is...:))

    VálaszTörlés
  2. Szuper ez a keksz. Nekem töltés nélkül kell sütni, mert csak úgy szeretik. mentettem is... Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    A Tesouro das Cozinheiras címû szakácskönyvet ismered? Kíváncsi lennék a tapasztalatodra, hogyha van! Karácsonyra kaptam, de egyelôre még csak barátkozunk.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bevallom, nem ismerem a könyvet :)De majd utánajárok!

      Törlés
  4. Nekem jöhet töltelékkel és anélkül is. Nagyon mutatósak, bár a 20 darab nekünk négyünknek igencsak kevés lenne, dupla adaggal kellene kezdeni! :))

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...