2011. július 25., hétfő

Diós habcsók

Végre sikerült! Már több habcsók receptet kipróbáltam és mindegyiknek lapos ragacs lett a vége. A Nosaltyn találtam ezt a receptet és müködik!!! Kívül ropogós, de belül krémes lett! Hmmm, nyamiii!


Hozzávalók:
30-35 darabhoz

  • 3 db. tojásfehérje
  • 1 cs. vaníliáscukor
  • 25 dkg porcukor (én kristályt használtam)
  • 1 tk. ecet
  • 6 dkg dióbél


A diót aprítóban felaprítjuk, nem durvára, de nem is teljesen örölt állagúra. A tojások fehérjét habbá verjük, majd hozzáadjuk a vaníliás és a porcukrot is. Tovább verjük. Ezután mehet bele az 1 tk. ecet is és nagyon kemény habbá verjük. Ha ez megvan, óvatosan beleforgatjuk a diót. (Én a biztonság kedvéért tettem bele kb. 1 tk. kukoricakeményítöt is, nem tudom, volt-e szerepe a sikerben...)


A sütöt forróra elömelegítjük (200-220 fok). Sütöpapíros tepsire evökanál segítségével kis halmokat készítünk a habból. Kb. 5 cm távolság legyen a kupacok között. Amint a sütöbe helyezzük a tepsit, a höfokot visszavesszük 150 fokra és kb. 20-25 perc alatt készre sütjük a kis habcsókokat!

Ezzel a recepttel egy idöre búcsúzom, ugyanis nyaralni megyünk, méghozzá HAZA! Nem tudom, otthon Anyukám beenged-e a konyhába, de remélem, hogy NEM :) Végre eszek majd kukoricát, lecsót, paprikát...

Mindenkinek további vidám, napsütéses nyarat kívánok!

13 megjegyzés:

  1. Ráadásul nagyon guszta! Jó utazást, jó pihenést nektek. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól sikerültek a habcsókok!

    Érezd jól otthon magad, és pihenj sokat! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is kérek és jó nyaralást!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek a habcsókok:) Érdekes, még sosem próbálkoztam vele. Nagyon jó időtöltést és pihenést kivánok nektek, egyél sok kukoricát és lecsót:) Egy kis napsütést itt is szivesen fogadunk:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek lettek a habcsókok! Nyamii!

    Jó utat nektek is Haza! Mi is mostanában megyünk :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek lettek a csókok! Én is kb. úgy jártam mint te állandóan laposra sikerűlt , így egy ideje nem is próbálkoztam. Lehet hogy még egy esélyt adok magamnak és így megpróbálom hátha!:( Nagyon jó utat és szép időt kívánok a nyaralásotokhoz, mert most nem olyan mintha nyár lenne?:-))

    VálaszTörlés
  7. Szépségesek! :)
    Jó utat, jó "nyaralást"! :)))

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm mindenkinek, igyekszem egy kis napsütést is becsomagolni, itt nincs hiány belöle :)

    VálaszTörlés
  9. Neked is kellemes nyaralást, pihenést otthon.:)

    VálaszTörlés
  10. Jujj, ezeket imádom! Gyerekkorom egyik kedvence volt a "habpuszi", nagymamám fél diót tett rejtett a közepébe. Mennyire imádom én azóta is az ilyen tojásfehérjés dolgokat.
    Mennyit nyavalyogtam én, hogy süssön nekem ilyet - sokszor kézzel verte fel a tojásokat, egyszerre vagy 6-7 tojásos adagot. Ehhez kell a szufla...
    Nagyon jó pihenést kívánok neked, igazi kikapcsolódást!
    Meg sok paprikát, kukoricát és Balatont! :))

    VálaszTörlés
  11. Delicous thi meringhe!!:-))
    Ciao baci

    http://attimididolcezza.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  12. Ez nálam is van, csak diómakron néven. Mókás, hogy mégis más, pedig ugyanazok az összetevők.

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...