2012. június 8., péntek

Illatos, füszeres sütöben sült sárgarépa

Sütöben eddig még nem sütöttem répát, ezután viszont folyamatosan ezt fogom tenni. Nagyon-nagyon fincsi lett, a citromillatú kakukkfüvel kifejezetten, de sima kakukkfüvel vagy rozmaringgal is ki fogom próbálni. Most hal mellett (északi menyhal ismét) volt köret, amit szintén megbolondítottam ezzel az aromás növénykével.


Hozzávalók:
  • fejenként 1 vagy 2 sárgarépa (újrépából lenne a legfincsibb, de "régiböl" is szupi lett)
  • Kb. 1 tk. olvasztott vaj
  • 1 tk. olívaolaj
  • só, bors
  • (friss) citromillatú kakukkfü (vagy más aromás növényke)


A répákat megtisztítjuk, ha vastagok hosszábban elszeleteljük (de ne túl vékonyra). Ha újrépát használunk, maradhat egyben nyugodtan. Egy sütöpapírral bélelt tepsire helyezzük öket, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a kakukkfü levélkékkel, és összeforgatjuk az egészet az olvasztott vajjal és az olívaolajjal. 200 fokos sütöben, kb. 20 percig sütjük.


A halat ugyanígy befüszereztem, mint a répát, de nem adtam semmilyen zsiradékot hozzá. A répával együtt sütöttem (egymás mellett), majd a végén, a répát kivettem és a szaftjában  megforgattam a halacskát. Hmmm, de finom lett!!!

Répa ötlet: Honey&Jam

10 megjegyzés:

  1. Én is halhoz sütöttem, méghozzá lazachoz. Mennyei volt. Azóta sokszor sütöttem répát. Annyira finom íze van így, egy napon nem lehet emlegetni a főttel... :o)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is tetszik, jó ötlet! :P

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz, en is szoktam hasonlo modon, keves mezzel kenem be a repat es egy kis komenymaggal (caraway) szorom meg.:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet, sülhetnének most nálam is:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom!!!Először Skóciában ettem, azóta a kedvencem lett. Próbáld ki a fehérrépát vagy a paszternákot is, valami mennyei sütve, telejsen más íze van. Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm csajok a hozzászólásokat :)

    VálaszTörlés
  7. Nem is hallottam még citrom illatú kakukkfűről. Hagyományos kakukkfüvem nekem is van cserépben, szerintem azzal is finom lesz:)

    VálaszTörlés
  8. Imádom a répàt!! Èn serpenyőben szoktam szintén kakukkfűvel na és egy kevès fokhagymával elkészíteni...mennyei...sütőben még nem sütöttem de kipróbálom!!!! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...