2012. március 28., szerda

Tojásfestés lilahagyma héjával

Tegnap kipróbáltam, hogy milyen színü lesz a tojás, ha lilahagyma héját használok a tojásfestéshez. Nos, ilyen lett:


Nekem nagyon tetszik ez a lilás-vöröses szín! Vöröshagyma héjával is próbálkoztam már még régebben, az is szép szerintem, Húsvétra olyat is fogok festeni.


A festés menete nagyon egyszerü. A hagyma héjának egy részét egy edénybe tesszük, ráhelyezzük a tojásokat és még a tetejére is teszünk egy kis héjat. Annyi vízzel felengedjük, hogy éppen ellepje. Minél tovább fözzük ebben a lében a tojásokat, annál intenzívebb lesz a színe. Én kb. fél órát föztem, majd egyet kivettem, az pár árnyalattal világosabb lett (1. képen a hátsó), a többit még 10 percet hagytam a lében. Sima, barna héjú tojást használtam, söt, ezek a tojások nincsenek lekenve semmilyen zsiradékkal és így is ilyen szépen csillognak!


Mivel ez csak próba volt, 3 tojást használtam, ehhez kb. egy nagy marék héj elegendö volt és a legkisebb lábosomban föztem meg, tehát a víz sem volt sok (kb. 3 dl). Egyáltalán nem macerásabb ez a természetes módszer, mint a tojásfestékes! Azt hiszem, tovább kísérletezek, más színekkel...


21 megjegyzés:

  1. Wow, ez gyönyörű! Nem mondod, h "mezei" lilahagymával ilyet lehet csinálni! Marha jó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De de! Vettem 2 db lilahagymát, meg a zacsim megpakoltam a rekeszben található lehullott héjjal, mert a hagymákon alig volt héj :)

      Törlés
  2. Nagyon szép lett a színe nekem tetszik. Most olvastam egy másik blogon hogy petrezselyemzölddel is lehet ilyen technikával festeni!

    VálaszTörlés
  3. Szuper ötlet, én még csak vöröshagymahéjjal festettem, de idén lehet lilával is kipróbálom. Köszi! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek, igazán gyönyörű a színük! Én még csak vöröshagymával készítettem, nem is gondoltam a lilahagymára :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek! Nafógymamám is hasonlóan festi, csak kicsit még megcifrázza:) Kis leveleket keres, ráteszi a tojásra, harisnyába köti és úgy teszi főni. Mikor kész leveszi a leveleket és megmarad a helyük. Imádom azokat a tojásokat:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép színe lett! Kipróbálom majd fehér tojással...

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó lett a színe! Gyerekkoromban mi is gyakran színeztünk hagymahéjjal, vörössel-lilával vegyesen. Pompás természetes színeket eredményez ;-)

    VálaszTörlés
  8. Tényleg tök jó lett, már ismertem ezt a technikát. Nálatok amúgy divat a tojásfestés? (Portiugáliában?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem nagyon festenek itt tojást. Én legalábbis nem tudok róla. Maximum vöröshagyma héjával szinezik meg halványra, amit a folar (portugál kalács) egy fajtájára raknak. De az sem lesz túl erös színü...

      Törlés
  9. Gyönyörűek lettek:) Idén én is a természetes festési technikákat fogom alkalmazni:)

    VálaszTörlés
  10. Hű, Te már ilyen előre vagy? Szép színe lett a tojásodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Csak kipróbáltam a lilahagymás festést, mert a vöröshagymásat már ismertem régröl. Gondoltam kipróbálom, nehogy majd amikor "élesben" kell Húsvétra, akkor valljak kudarcot :) De már látom, nagyon szépen müködik a dolog lilahagyma héjjal is, így Húsvétra újakat festek majd!

      Törlés
  11. Ügyes vagy, kipróbálom én is! De Te pedig gyere hozzám és ajánlj nekünk a finomságaidból Húsvétra!!! :))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép lett!!
    Játékra szeretnélek invitálni, kérlek nézz be hozzám!!

    VálaszTörlés
  13. Én is köszönöm a szuper ötletet, ez sosem jutott volna sz eszembe! Ráadásul van egy csomó lilahagymám... :-))

    VálaszTörlés
  14. Nagyon tetszik nekem is ez az érdekes lilás-pirosas-bordós szín. Köszi az ötletet, hasznosítani fogom 1 hét múlva... :)

    VálaszTörlés
  15. Buja színe lett, nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  16. Anyukám festette a tojásokat hagyma héjával. Nagyon szépek lettek. Kukkants be hozzám szeretnélek játékra hívni.

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...