2012. március 26., hétfő

A legremekebb omlós zabpelyhes keksz

A legjobb zabpelyhes keksz, amit valaha sütöttem. Anazar Konyhatündér blogján bukkantam rá, aki pedig Márti ízek és zamatok oldaláról adaptálta. Olyan ez a keksz, mint a jó minöségü bolti zabfalatok. Csak még annál is finomabb, hiszen otthon készül. Anazar receptjét követtem és teljes kiörlésü lisztet használtam, valamint cukor sem került bele túl sok. Aki édesebbre szeretné, adjon hozzá egy picivel többet.


Hozzávalók:
Kb. 20 darabhoz
  • 100 g teljes kiörlésü liszt (Nacional Integral Tipo 150)
  • 75 g zabpehely
  • 1/2 tk. sütöpor
  • 1 csipet szódabikarbóna
  • 1 csipet fahéj
  • egy csipet só
  • 25 g mogyoró
  • 25 g dió
  • 2 ek. barnacukor
  • 100 g vaj/margarin
  • 1 tojás


A zabpelyhet, a mogyorót és a diót aprítógépben ledaráljuk, majd összekeverjük a többi száraz hozzávalóval. A vajat elmorzsoljuk ebben a keverékben, majd hozzáadjuk a tojást és összegyúrjuk. (Ha nagyon ragadna egy picike lisztet adhatunk hozzá.) Fóliába csomagoljuk és fél órára a hütöbe tesszük.


Amikor ez letelt, lisztezett felületen kinyújtjuk, de ne túl vékonyra, 3-4 mm. vastag legalább legyen. Számunkra tetszöleges kiszúróval kiszaggatjuk (én egy kb. 5 cm-es kört használtam). Sütöpapírral bélelt tepsire helyezzük a kis korongokat és 190 fokra elömelegített sütöben aranyszínüre sütjük.


Rácson hagyjuk kihülni, majd zárható dobozban tároljuk.

27 megjegyzés:

  1. Ilyesmit reggeliztem a kávécskámhoz, csak sajna boltit. Bár az is nagyon finom volt, de ez biztos még jobb. Nagyon szép kekszeket készítettél és cuki rajtuk a szalag :)

    VálaszTörlés
  2. De cukik, és tényleg olyan lett, mint a bolti! Vagyis tök szépek. Látom, Te is szereted masnival "összekötni" a kekszeket....nekem is ez a mániám..:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legszívesebben mindent összekötnék masnival, meg szalagokkal :)

      Törlés
  3. Örülök, hogy elcsábíthattalak. Finom, egészséges, és nem utolsó sorban házi. Vesszen a bolti!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vesszen a bolti! Vesszen a bolti!!! Köszi a szuper receptet :)

      Törlés
  4. Voltaképpen minden hozzávaló van otthon :-) Remek, vittem!

    VálaszTörlés
  5. hát lehet ennek a keksznek meg kell mérkőznie a nálunk lakó "zabfalat" ismerősével.... elég jól néz ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kihívást elfogatta a keksz, mehet a ringbe illetve a konyhádba!

      Törlés
  6. Valahogy sosem gondoltam, hogy ilyet kellene sütnöm, de annyira lelkendeztél az elején, hogy elgondolkoztam rajta. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szereted a bolti zabfalatokat, ez még jobban fog ízleni! Én legalábbis így vagyok vele... :)

      Törlés
  7. Édes keksz, végre:)))
    Igaz már nézegettem kukoricalisztből készülteket, mert azt vettem a múltkor, de most már veszek zabpelyhet is az tuti!
    A rozmaringos ropogósodból nem bírok eleget sütni (igaz én többféle fűszert és szezámmagot is teszek bele), de most eljött az édes keksz ideje.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz is, nekem is kellene sütnöm olyan ropogóst! Ha édesre vágysz, több cukrot tegyél a kekszbe!!!

      Törlés
  8. Én is szeretek szalagozni:)Nagyon tuti keksz, azt hiszem készülni fog ilyen nemsokára nálam is, csak az a baj, hogy erre címkét nem tudok tenni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha belerakod a kekszeket egy cookie jar-ba, tudsz címkét tenni rá :DDD

      Törlés
  9. Gyönyörűek lettek, és nagyon jók a szalagos képek is:) Nálunk bármennyit lehet sütni, akkor is képesek eltüntetni, de ez legalább egészséges is:)

    VálaszTörlés
  10. Én is szeretem a bolti zabfalatot...De ha ez jobb, sőt biztos, máris mentem! Nagyon guszta azokkal a masnikkal! :O)

    VálaszTörlés
  11. Én is készítettem már, tényleg nagyon finom.:))
    Nagyon szépek a képek!

    VálaszTörlés
  12. Hű, ha ilyen jó ki kell nekem is próbálnom :)

    VálaszTörlés
  13. Ez tényleg remek!! De szépen összekötözted, szuper ez a kockás megkötés... ;-)

    VálaszTörlés
  14. De jó! Nagyon szeretem ezt a fajta kekszet. Mostanában viszont nem vettem, sokkal jobban tetszik ez az otthoni megoldás. Na meg a képek is szuperek!

    VálaszTörlés
  15. De szupi kis kekszek! Nálam nagyon bejött a "reklámod", ezt akarom és nem a boltit!!! :)

    VálaszTörlés
  16. Szia! Mindjárr állok neki a kekszed készítésnek. Tudod, nem nagyon ehetek semmi cukrosat, úgyhogy az én kedvemért :-) Judit-féle zabos kekszet is teszek majd a Húsvéti sütistálra.....lehet, hogy egy kis díszítés lesz rajta....csak azért, hogy ünnepi rucija legyen! majd mutatom a képet, hogy hogy sikerült! PUSZI!!!!!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...