2011. október 10., hétfő

Lecsó tarhonyával

A címböl semmi sem igaz. Ugyanis itt nincs lecsónak való paprika, sem tarhonya. De Chez Sandra jóvoltából már tudom, hogy a nálunk -igencsak megtévesztö módon- "cuscus"-nak nevezett tészta, az tarhonya. Az otthoni paprikát pedig piros, sárga (irtó drága), zöld kaliforniai paprikával helyettesítettem. Az eredmény végül finom lett és ez a lényeg.




Hozzávalók:
  • 3 db kaliforniai paprika (zöld-sárga-piros)
  • füstölt bacon
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 db paradicsom
  • só, bors, pici pirospaprika
  • olaj
  • gomba
  • kukorica (mélyhütött)
  • tarhonya (itt cuscus)

A tarhonyát egy kis olajon megpirítjuk, majd felengedjük annyi vízzel, hogy jól ellepje és sózzuk. Letakarva hagyjuk föni, ha a víz elfogy alatta, pótoljuk. A hagymát olajon megpirítjuk, hozzáadjuk a bacont, majd a felszeletelt gombát és a tenyerünkkel szétnyomott fokhagymát. Egy kis idö múlva mehet bele a paprika, majd a kukorica is és a felkockázott meghámozott paradicsom. Füszerekkel megszórjuk és hagyjuk föni. Ha nem engedne elég levet a paprika (az enyém, nem engedett) egy kis vizet adjunk hozzá. Ha a paprika már megpuhult, készen is vagyunk. A tarhonyával tálaljuk.


Ezt a kedves díjat pedig Martinellitöl kaptam és tovább is ajándékoznám:

6 megjegyzés:

  1. Kedves vagy, hogy rám gondoltál köszönöm szépen! :)
    Finom lehetett ez a lecsó, tetszik benne a gomba és a kukorica. Múltkor egyébként láttam valahol cuscust, és pont az ugrott be, hogy úgy néz ki, mintha tarhonya lenne, de aztán leintettem magam, hogy csak nekem juthat eszembe ilyen hülye ötlet. Ezek szerint mégsem tévedtem. Most helyrebillent a gasztro-önbizalmam. ;DDD

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta ez így is! Szeretem! :)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Az én konyhámban is sokszor előfordúl ez az étel/tarhonyával/ amit nagyon szeretünk, mert finom!Most már én is tudom, hogy mi a cuscus?:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta:) Ez Norvégiában is pont így van, nincs tarhonya, és csak kaliforniai paprika van.Néha lehet a török zöldségesnél kapni rendes paprikát, vagy az ázsiai boltban, de nagyon drága. Készülök hézi tarhonyát készíteni, szerintem a kuszkusz az nem olyan. De csak készülök:)

    VálaszTörlés
  5. Én otthon is jobban szeretem az ilyen típusú "gombóc" tarhonyát, minta házi fajtát :) Ennek a tésztának csak a neve kuszkusz, amúgy meg lisztböl készült száraztészta, akárcsak otthon. Csak a neve megtévesztö...

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...