2012. szeptember 12., szerda

WRAP! Búzatortillába tekert sült csirkemell zöldségekkel, fokhagymás-zöldfüszeres joghurtöntettel, pirított fokhagyma karikákkal

Nemcsak a nyári szünet utáni elsö bejegyzésem született meg, hanem a leghosszabb címü is. A tortilla elkészitése azóta birizgálja a fantáziám, amióta a Mekiben lehet kapni wrappyt. Én így hívom. Becézgetem, mert nagyon szeretem. A Mekit szokás utálni, bevallom, én sem voltam sosem törzsvendég, mivel nem szeretem a hamburger semmilyen formáját, meg a belé pakolt cuccokat sem. Így, max. a sültkrumpli, no meg a fagyi miatt tértem be néha-néha. Viszont a McWrap levett a lábamról. Nagyjából ezt próbáltam itthon leutánozni. Meki volt az inspiráció, BUMM! Féltem a tortillától, hogy majd törik, vagy nem tudom feltekerni, mert szakad, meg hasonlók, de meglepöen könnyü volt ezzel a tésztával dolgozni. Ha nekem sikerült, mindenkinek sikerül. Wrap it up, lányok, fiúk!




Hozzávalók:
12 darab, kb. 20 cm átméröjü tortillához
  • 2 bögre liszt
  • 1/2 tk. só
  • 1 tk. sütöpor
  • 1 ek. puha vaj
  • 3/4 bögre forró víz
A joghurtos öntethez:
  • 1 doboz natúr joghurt
  • 2 gerezd áttört fokhagyma
  • ízlés szerinti zöldfüszerek (nálam szárított bazsalikom és kakukkfü)
  • só, bors
Valamint:
  • 1 csirkemell
  • só, bors, olívaolaj
  • tetszöleges saláta
  • paradicsom
  • kukorica
  • 2 fokhagyma, pirítani



A tortillához a lisztet a sóval és a sütöporral elkeverjük, a vajjal elmorzsoljuk. Apránként beledolgozzuk a meleg vizet. Én a kézimixer dagasztó spiráljaival dolgoztam, de simán a kezünkkel is összeállíthatjuk. Sima, nem ragadós, a pizzatésztánál kicsit lágyabb tésztát kell, hogy kapjunk. Letakarjuk, 15-20 percet pihentetjük.

 Ez idö alatt pont megsüthetjük a csirkemellett: sózzuk, borsozzuk, egy hajszálnyi olívaolajon megsütjük, de grillcsirke vagy sültcsirke maradék is tökéletes. Ugyanebben a serpenyöben megpirítjuk a fokhagymakarikákat is.

Visszatérünk a tortillához. Egy kicsit átgyúrjuk és 12 egyenlö gombócra osztjuk. Lisztezett felületen egyesével kinyújtuk, méghozzá nagyon vékonyra úgy, hogy 90º-kal mindig elforgatjuk. Egy nagy serpenyöt jól felhevítünk és közepes lángon 15-20 másodpercig sütjük a tortilla egyik felét, majd megfordítjuk, egy picit rövidebb ideig sütjük a másik felét és még egyszer megfordítjuk pár másodpercre. Egy papírtörlövel kibélelt tányérra rakjuk az elkészült tortillát és KONYHARUHÀVAL LETAKARJUK. Így nem fog megszáradni, könnyen feltekerhetö marad. Az összes többi gombóccal így járunk el, egyesével nyújtjuk, sütjük, letakarjuk.




Tálaláskor megkenjük a joghurtos kencével (az öntetet hamarabb is elkészíthetjük, hogy az ízek jobban összeérjenek), megpakoljuk a felszeletelt sültcsirkével, a zöldségekkel és a pirított, ropogós fokhagymával.Feltekerjük és már majszolhatjuk is. A megmaradt kész tortillákat alufóliába feltekerjük és hütöben tárolhatjuk, felhasználás elött két alufólia között, meleg sütöben néhány perc alatt megmelegítjük. Másnap is finom. Nagyon.

Tortilla recept: allrecipes.com

10 megjegyzés:

  1. De jó, végre újra itt vagy! :)
    És micsoda visszatérés :) Nagyon kedvemre való ez a recept, már rég tervbe van véve a tortilla kipróbálása. Nagyon szeretem a belevalókat is...nemhiába no, azonos az ízlésünk :)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda visszatérés:) Végreeee:)
    Imádom én is a tortillát, még sosem készítettem, így próba tortilla ebből lesz az tuti:)

    VálaszTörlés
  3. Isten hozott! Kipihented magad kellően? Nagyon szépet és finomat készítettél! Guszta nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus a belépőd - összefut a nyál a számban...:-) - üdv újra a gasztro-csatasorban!

    VálaszTörlés
  5. Még sosem ettem Mekiben, de ez nagyon jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  6. Végre itt! :o) Nagyon gusztát hoztál elsőként. Én már készítettem, de máshogy. Ezt a receptet is elteszem, ki fogom próbálni. Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  7. Welcome back :) Én sem gyakran fordulok meg a Mekiben, de egy wrap bármikor lecsúszna:)

    VálaszTörlés
  8. Hűű, ez nagyon guszta!

    Úgy látom, nálad is vége a nyári szünetnek. Üdvözöllek újra itt! :))

    VálaszTörlés
  9. Köszi csajok, nagyon aranyosak vagytok :)

    VálaszTörlés
  10. Ma megcsináltam, issssteni finom! Ahogy kisültek, azon melegében tekertem és ettem :)
    Köszi a receptet, egészen biztos, hogy előfordul ez még jónéhányszor nálunk :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...