2013. február 28., csütörtök

Narancsos egytojásos torta tejszínhabbal, eperrel

A spanyol eper nálunk már elárasztotta a boltok polcait, így ha nem is annyira édes és lédús, lehetetlen megállni, hogy az ember ne vegyen. Nehéz nem észrevenni, hogy amióta van 18 cm-es tortaformám, mindent abban sütök. Kétszemélyes süteményeknek tökéletes méret. A tortalap az egytojásos kakaós - kakaó + narancshéj + narancslé, röviden összefoglalva.



Hozzávalók:
18 cm-es formához
  • 50 g vaj
  • 1 ek. golden syrup/méz
  • 1 tojás
  • 1/2 bögre cukor
  • 1narancs reszelt héja
  • 1 bögre liszt
  • 1 tk. sütöpor
  • pár csepp vanília kivonat
  • 1/2 bögre tej
  • 1/4 bögre frissen facsart narancslé
  • 1 tk. szódabikarbóna
A krémhez:
  • 2 dl tejszínhab
  • 1 tasak habfixáló
  • 3-4 ek. vaníliás porcukor
Valamint:
  • eper és barnacukor



A tortalapot ugyanúgy kell elkészíteni, mint az egytojásos kakaóst ( leírás itt ) csak kihagyjuk belöle a kakaót, adunk hozzá plusz 1 evökanál lisztet. Rögtön az elején az olvasztott vajba belekeverjük a reszelt narancshéjat, a tejben pedig elkeverhetjük a narancslevet. Ennyi a különbség. Amikor kisült és kihült a torta, félbevágjuk, megkenjük a felvert tejszínhab felével, ráhalmozzunk a picit megcukrozott nem túl édes feldarabolt eperszemeket és befedjük a tejszínhab másik felével. Ráhelyezzük a tortalap tetejét és kész is.


6 megjegyzés:

  1. Épp a napokban néztem ennek a tésztának receptjét mert lementettem magamnak a múltkor! Nagyon szép kis tortát csináltál és azok az eprek nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  2. Óh, igen, igen itt az eper, tehát már nem lehet messze a jó idő! Finomságos tortát sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  3. De szép:) S azok a kék tálkák:)

    VálaszTörlés
  4. A madaras hyperben én is láttam epret, és még elég elfogadható áron is. Szemeztem vele, aztán inkább a narancsnál kötöttem ki. Miért nem tegnap láttam meg ezt a receptet?! Akkor vettem volna epret is... Mesés, főleg kettévágott állapotban... Guszta!

    VálaszTörlés
  5. Nem bánnám, ha ezeket itthon sütnéd, Zazinak és persze nekem...Nem lehet kibírni...Nagyon jól néz ki...

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...