2012. április 23., hétfő

Narancs curd & pancake

A múltkori eper curd sikere után, íme itt az orange curd. A narancs a nagymama kertjéből való, még a téli termés utolsó darabjaiból. Ezt az adagot otthon, Portugáliában készítettem és ajándékba hazahoztam a szüleimnek. Hú, nagyon finom lett, palacsintával pedig nagyon tuti (ezt a pancake receptet használtam, csak banán nélkül).


Hozzávalók:
2 db kisebb üveghez (vagy egy nagyobbacskához :)
  • 2 db. közepes méretű narancs
  • 15 dkg cukor
  • 5,5 dkg vaj
  • 3 tojás



A narancsok héját lereszeljük, levüket kifacsarjuk, a vajjal és a cukorral együtt gőz fölött állandó keverés mellett addig melegítjük, amíg a vaj és a cukor el nem olvad. Ekkor félretesszük és hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni.


Ha kihűlt, beleütjük a tojásokat, kézi habverővel simára keverjük és gőz fölött állandó kevergetés mellett addig főzzük, amíg be nem sűrűsödik ( kb. 15 perc). Szűrőn átpasszírozzuk, hogy szép sima, selymes legyen a curd. Tiszta üvegbe öntjük és hűtőben tároljuk. 


Mi amerikai palacsintát sütöttünk ki mellé és igazán nagyon jól illet hozzá! Tényleg nagyon...

Recept: Csak a puffin-tól

10 megjegyzés:

  1. Hú, nagyon tuti lehet! Én egyszer grapefruit curd-ot csináltam, az is fincsi volt, de azért egy nagymami kertjéből szakajtott narancsos curd-nek nem lehet párja e kerek világon :)) pláne, ha még palacsinta is dukál hozzá :)

    VálaszTörlés
  2. Elképzelem mennyire finom aromás lehet ! Palacsintához nagyon jól illik. Egyszer kipróbálom mikor a lányaim itthon lesznek!Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Ez biztosan nagyon finom! És nem is olyan bonyolult elkészíteni:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tuti! Imádom a lemon curdot, az egyik első különlegesség volt, amire itt Angliában rákattantam:) Más változtatot nem ettem, de el tudom képzelni milyen mennyei lehet az eper vagy narancs curd. Főleg a kertből szedett naranccsal...! Pancakkel meg szuper páros!

    VálaszTörlés
  5. Júúj de jó! citrom curdot ettem még csak, ez is isteni lehet!

    VálaszTörlés
  6. Bloggerek figyelmébe ajánlom.
    Új gyűjtőblog indult, Bloggerek Világa címmel, lehet jelentkezni!

    http://bloggerek-vilaga.blogspot.com/

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...