2012. június 4., hétfő

Jamie pompás paradicsomszósza

Most már tényleg be kell szereznem egy Jamie Oliver könyvet! Leginkább az Olasz kaják, a Jamie természetesen, a Jamie vacsorái, a Jamie konyhája (soroljam még?) izgatja a fantáziám. Ezt a receptet Jamie oldalán találtam, de eredetileg a Jamie természetesen címü könyvböl való. Ez a paradicsomszósz egyszerüen nagyszerü. Már nagyon sokszor elkészítettem, tésztára, pizzára, mindenre tökéletes! Legszívesebben a piskótába is ezt kenném. Ráadásul egyszerre nagyobb adag is készülhet belöle és üvegbe zárva egy hétig a hütöben simán eláll. Nem kell hozzá más, mint:




Hozzávalók:
1,5-2 dl szószhoz
  • 2 konzerv hámozott paradicsom (a leve nélkül) 
  • 1 marék friss bazsalikom (ennek híján szárítottal is megteszi)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1-2 ek. olívaolaj
  • só, bors

A felszeletelt fokhagymát az olívaolajon egy picit megpirítjuk, majd hozzáadjuk a felkockázott paradicsomot és a bazsalikomot. A paradicsomot a fakanállal jól szétnyomkodjuk. Sózzuk, borsozzuk. Amint elkezd forrni, levesszük a tüzröl.




Egy szitán vagy szürön jól átpasszírozzuk az egészet. Ezt a sima paradicsomszószt visszatesszük a lángra és kívánt sürüségüre fözzük (pizzára sürübb, tésztához lehet folyékonyabb). Tésztával összekeverve vagy csak rácsurgatva tálaljuk. Vagy pizzára kenjük. Én minden héten készítek egy adagot...

8 megjegyzés:

  1. Hát igen, Jamie-t imádom én is:) Nekem csak egy szakácskönyv van meg tőle, de én is mindig tervezem hogy apránként beszerzem a többit, mert a honlapján nincs fent minden recept.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sajna a honlapján kevés recept van, néha jegyzetelek, amikor elcsípem valamelyik müsorát a tévében :)

      Törlés
  2. Biztos hogy nagyon finom. Friss paradicsom és esetleg más olaj szerinted nem felel meg neki? Lehet hogy kipróbálom olyan alapanyaggal amit használok a konyhámban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, hogy friss, jó érett paradicsommal is tökéletes. Söt! Az is biztos, hogy más olaj is megfelel, nálunk szerencsére az olívaolaj a természetes, nem drága és nagy a választék.

      Törlés
  3. Jamie szuper szakács, a vérében van a tudománya. Nagyon finom szósz!

    VálaszTörlés
  4. Hát igen Jamie, az egyik kedvencem nekem is:) Máltkor Aranyember a fejemhez vágta, hogy "a te Jamied", ezek szerint sokat emlegettem:) Tulajdonképppen sós piskótába tehetnéd, nem tudom ehető lenne-e:)

    VálaszTörlés
  5. Jamie könyvek nekem is a listán vannak, de legalább ezt már kipipálhatom belőle:) Köszi:)

    VálaszTörlés
  6. Nekem is kell Jamie könyv :) Bár most előbb a Tésztavarázs c. könyvet szerzem be, annyi jó recept van már fenn a blogokban belőle, nem tudok neki ellenállni: ) Szuper ez a paradicsomszósz ;)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...