2012. november 6., kedd

Fekete babos-csokis süti

(Glutén- és laktózmentes)

Már egy ideje foglalkoztat a gondolat, hogy babból illetve babbal süssek sütit. Itt Portugáliában van egy közkedvelt csemege, a pastéis de feijão, ami szintén babbal készül, plusz még egy csomó tojássárgájával. Mivel ilyet már ettem és nem volt bab íze, ezért bátran vágtam bele ebbe a csokis csodába. Ha holnaptól lisztérzékeny lennék, ezzel a sütivel túlélném. Olyan, mint egy brownie: csokis, nedves, édes (de nem túlságosan).




Hozzávalók:
  • 1 bögre fött fekete bab (lehet konzerv is)
  • 3 tojás
  • 100 g (barna)cukor
  • 3 púpos ek. jó minöségü cukrozatlan kakaópor
  • 50 g étcsoki
  • 1 tk. nescafé (én nem tettem bele, nem szeretem)
  • 1/2 vaníliarúd kikapart belseje
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • egy fél narancs leve és reszelt héja (szintén nem tettem bele)
  • málnalekvár tálaláshoz (én a narancs helyett ezzel bolondítottam meg)




A száraz fekete babot 10-12 órával a felhasználás elött jól megmossuk és beáztatjuk. Amikor ezzel megvolnánk, megmossuk a babot és megfözzük. Kuktát használva kb. 15-20 percembe került. Amint kész, lecsöpögtetjük, megvárjuk, míg kihül. Ekkor botmixerrel pépesítjük. A tojásokat a cukorral felverjük (nem kell, hogy habos legyen), hozzáadjuk a kakaóport, a szódabikarbónát, a vaníliát (plusz a kávét és a narancsot, ha használunk) és 1-2 fordulattal összekeverjük a gépi mixerrel. Mehet is bele a bab, szintén kevés fordulattal nagyjából simára dolgozzuk a masszát. 




Egy vekniformát sütöpapírral kibélelünk és beleöntjük a masszát. Ekkor a tetejére szórjuk a felaprított étcsokit, picit bele is nyomkodjuk. 175 fokos sütöbe tesszük és kb. 35 perc alatt megsütjük. A formában hagyjuk kihülni. Én málna lekvárral megkentem egy kicsit, nagyon passzolt hozzá. Állítólag 5 napig hütöben eláll, de kétlem, hogy erre bárkinek is lenne bizonyítéka :)

Eredeti recept: A Tasty Love Story

6 megjegyzés:

  1. Imádom így a fotók alapján! Nagyon szimpi. El is mentem!:)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda ötlet! Szerinted működne sima tarka babbal is? Mert még nem sűrűn láttam feketét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre biztosat nem tudok maondani, de a fekete bab is fehér belül :D Egy próbát lehet megér. Szerintem müködik.

      Törlés
  3. Na látod ezt ki nem találtam volna a magam fejétől. Nálunkfele sincs ilyen fekete bab, néhány szem elvétve csak a többi között.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is onnan jött most az ötlet, hogy van lisztérzékeny a családban és valami sütit kerestem, amit ö is megehet. De mielött neki megsütöm, gondoltam letesztelem :) És müködik!

      Törlés
  4. De érdekes ez a fekete bab! A süti nagyon csábító. Jó lenne egy villányi belőle kóstolónak.... :o)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...