2013. március 30., szombat

Tojásfestés

Lilakáposztával és vöröshagyma héjával


Ismét természetes anyagokkal festettem a tojásokat, más választásom nem is nagyon volt. Tavaly szuper eredmény született a lilahagyma héjával, nagyon szépséges színt kaptak a tojások ( itt meg is mutattam ). Idén azonban nem tudtam lilahagyma héjat gyüjteni, így a képen látható tojásokat hagyományosan, vöröshagyma héjával festettem. Egy kivételével, azt lilakáposztával próbáltam színezni. Korántsem lett olyan erös színe, mint a többinek, de jópofa, pasztel kék(es) árnyalatot kapott. 



Mindkét esetben ugyanúgy jártam el: a lilakáposztát illetve a hagymahéjat is annyi vízzel felöntöttem, hogy éppen elfedje, felforraltam, leszürtem és beletettem a még meleg megfött tojásokat. Amikor a megfelelö árnyalatot elérték, kivettem a színes léböl. Biztos fehér héjú tojással szebb eredményt lehetne elérni, de olyat sehol nem lehet kapni sajnos...

Minden kedves olvasómnak tojásfestös, napsütéses, madárcsicsergös, vidám Húsvétot kívánok!

3 megjegyzés:

  1. Nálunk a Fehérvári úti piacon van fehér héjú tojás is. De ne keseredj el, a tojások jól mutatnak majd a húsvéti asztalon.
    Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó Nektek, én sajna még nem fedeztem fel fehér héjú tojáslelöhelyet... Kellemes Húsvétot Neked is :)

      Törlés
  2. Megint nagyon ügyes és természetes voltál! :) Kicsit megkésve, de Boldog Ünnepet Nektek!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...