2011. január 10., hétfő

Sopa de legumes, azaz portugál zöldségleves

Vajon miért ez az elsö recept, amit megosztok veletek? Azért, mert ma ezt föztem és erröl van fényképem. Itt ez egy jolly joker leves, hiszen ha az "alaplevet" elkészítjük, utána már csak a fantáziánk és az otthon fellelhetö zöldségek variációja szab határt annak, hogy mit is tegyünk bele. 
Én ma így készítettem:


Hozzávalók:
  • 3-4 db krumpli
  • egy közepes darabka sütötök (nekem egy egész tök feldarabolva, kiporciózva pihen a fagyasztóban)
  • fél fej hagyma
  • 1 db sárgarépa
A fenti zöldségeket megpucoljuk, megmossuk, felkockázzuk. Mindegy, milyen formára, mert mindezt botmixerrel pürésítjük majd. Én ezt a levest, kuktában fözöm. (Itt mindenki kuktában föz mindent.) Szóval, a zöldségeket beleteszem a kuktába és felengedem annyi vízzel, hogy azért böven ellepje, nehogy fözelék legyen belöle, de azért vigyázzunk, ne is legyen túl híg. Lezárom az edényt és forrástól (gözkiengedés) számítva kb. 5-10 percig fözöm. Hagyományos edényben mindez természetesen valamivel tovább tarthat. Ha minden megpuhult, fogom a botmixert és péppé zúzok mindent! Ha ez kész, sózom, borsozom ízlés szerint és egy Maggi vagy Knorr kockát beledobok. És ezután jöhet bele: 
A: 
  • sárgarépa (karikára vágva)
  • póréhagyma (karikára vágva szintén)
  • zöldbab
B:
  • sárgarépa (karikára vágva)
  • póréhagyma (karikára vágva szintén)
  • spenótlevelek, aprítva vagy csak úgy, egyben
C:
  • sárgarépa (karikára vágva)
  • póréhagyma (karikára vágva szintén)
  • kelkáposzta, csíkokra vágva
Mehet bele egy kis darabka husi is (valami csontos), nem rontja el, bár én nem szoktam bele tenni. Persze a fenti 3 opciót lehet egymással variálni, vagy más zöldséget hozzáadni, pl. cukorborsót, cukkinit. Nem írtam mennyiséget a zöldségekhez, ezt mindenki ízlése szerint választhatja meg.

Tehát, ha mindez megvan, a kuktát visszazárjuk vagy a fedöt visszatesszük és addig fözzük a levest, amíg minden meg nem puhul, kuktában ez 15-20 percet vesz igénybe. Ha ez megvan, 2-3 evökanál olívaolajat adunk hozzá, már nem fedjük le, csak egyszer összeforraljuk és már kész is!

P.S. Sajnos a gépem portugál billentyüzettel van ellátva, ezért nem tudok hosszú "ü"-t és "ö"-t írni.




2 megjegyzés:

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...