2011. január 12., szerda

Lencsés lasagne

Szilveszterkor készítettem el elöször, mert ilyenkor kötelezö lencsét enni. De én a lencsesalátát nem szeretem, leveshez meg nem volt kedvem. A Príma konyha januári számában viszont megpillantottam ezt a receptet.



És végül nem úgy csináltam, hanem a saját, jól bevált paradicsomszószom használtam fel hozzá, ami nagyjából a következö:
  • 2 db hámozott paradicsom konzerv
  • 1 kisebb fej hagyma
  • olívaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 kis konzerv sürített paradicsom
  • kb. 4 teáskanál cukor 
  • ízlés szerint: só, bors, kakukkfü, bazsalikom, oregáno, rozmaring (mindegyik szárított)
Az apró kockákra szelt hagymát olívaolajon megpirítom, hozzáadom az apróra vágott fokhagymát. A paradicsomot felkockázom, megcukrozom (én puszta kézzel egy kicsit széttrancsírozom, de villával is szétnyomkodhatod.) Ezt hozzáadom a hagymához, az összes füszert beleteszem és felforralom, hogy jól bugyogjon csak. Ekkor megy bele a sürített paradicsom. Kóstoljuk meg, nem lett-e túl savanyú, ha igen, akkor még egy kis cukrot adhatunk hozzá. Egy pár percet még fözzük és kész.
A tüzröl levesszük és hozzáadunk 1 db. lencsekonzervet. Ez a legegyszerübb megoldás, de természetesen "igazi" lencse is jó, csak hosszadalmasabb az elkészítése.
Ha ez megvan, akkor jöhet a Bechamel- mártás:
4 dkg margarint felmelegítek, majd adok hozzá 2-3 evökanál lisztet. Ezt addig kevergetjük, amíg ki nem világosodik egy kicsit. Ekkor adunk hozzá 2,5 dl tejet, pici sót és nem túl sürüre fözzük.
Én a lasagne lapokat egy kis langyos vízbe elöre "beáztatom", így majd hamarabb megpuhul a sütöben. Egy közepes méretü tepsit veszünk elö és a következö sorrendben rakjuk a hozzávalókat:
  1. Paradicsomos lencse
  2. Bechamel- mártás
  3. Tészta
  4. Paradicsomos lencse
  5. Bechamel- mártás
  6. Tészta
  7. Paradicsomos lencse (nem baj, ha kevesebb)
  8. Bechamel- mártás ( szintén nem baj)
200 fokos sütöben, fóliával letakarva 10-15 percig sütjük, ha már a próbabökés után érezhetöen puhul a tészta, akkor levesszük a fóliát, megszórjuk mozzarellával és készre sütjük. Az enyém lehet, hogy picit csúnyácska lett, de nagyon finom :)

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...