2011. november 18., péntek

Illatos mini kakaós csiga leveles tésztából

Rita konyhájából jött az ötlet. De még milyen jó ötlet! Fél óra alatt friss kakaós csigákat varázsolhatunk az asztalra. A szezonnak megfelelöen egy pici illatot csempésztem a bele.


Hozzávalók:
  • 1 csomag leveles tészta
  • 2 ek. kakaópor
  • 4 ek. (barna)cukor
  • egy csipet frissen örölt szerecsendió
  • egy csipet örölt szegfüszeg
  • 4 dkg olvasztott vaj
  • 1 kvk. rumaroma


A leveles tésztát kinyújtjuk. Az olvasztott vajba belekeverjük a rumaromát és ennek a felével megkenjük a tésztát. A kakaót, a cukrot és a füszereket összekeverjük és egyenletesen rászórjuk a tésztára. Feltekerjük. Vágjuk fel 1,5-2 centis karikákra. Ezeket fektessük el sütöpapíron, picit lapítsuk el a tenyerünkkel és mindegyiket locsoljuk meg a maradék vajjal. 200 fokos elömelegített sütöben 12 perc alatt megsütjük.


Ha nagy a család, rögtön két adagot süssünk, mert én most úgy érzem, ezt az egész tepsi csigát simán be tudnám vágni együltö helyemben :)

13 megjegyzés:

  1. Ma egy rugóra sütöttünk, én szalámisat készítettem...Ez nagyon guszta, a sós íz után, jöhetne pár édes is! :o)))

    VálaszTörlés
  2. Épp azt akartam mondani, hogy Illéskrisznél is csiga készült sós változatban, de tényleg ez az édes is finom lehet:)

    VálaszTörlés
  3. @Illéskrisz Konyhája
    Kriszti, cseréljünk ki 1-2 darabot, így mindenki jól jár :D

    VálaszTörlés
  4. Jajj, de kis guszta csiga-bigák és nagyon jól mutatnak a pöttyös háttér előtt! :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon mutatós guszták lettek! Megtudnék enni most én is ebből 1-2 db. A blogod felső része megint új? Vagy csak én vagyok figyelmetlen, de nagyon aranyos!

    VálaszTörlés
  6. @Éva
    Köszi Éva! Jó megfigyelö vagy! A fejléc picit más, mert bökte a szemem a fehér sáv. A kép ugyanaz, csak tükröztem, így már nincs fehér háttér :) Nekem így jobban tetszik!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó kis express csiga:) Milyen jó is az a fagyasztott leveles tészta, mindig kéznél van:)

    VálaszTörlés
  8. De jó! Ilyet készítettem a múlt héten, fotók is megvannak csak időm nincs felrakni! :)) Ugye milyen szuper találmány ez a leveles tészta?
    Nagyon édes az új blogruhád!!! :D

    VálaszTörlés
  9. És igen! Én is felfaltam majdnem az összeset. :((

    VálaszTörlés
  10. @Barbi
    A leveles tészta túlságosan is jó találmány! Ritkán sütök, mert nem tudok ellenállni és secperc alatt elpusztítom a belöle készült sósat vagy édeset...

    VálaszTörlés
  11. Hogy mik vannak..szerecsendió! De jó ötlet!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...