2011. november 16., szerda

A jó öreg lencsefözelék

Nem szabad alábecsülni a lencsefözeléket. Igenis egy finom, nagyszerü étel! Sokszor azt sem tudjuk már, milyen különlegességet fözzünk, milyen új, divatos kreálmányt tegyünk az asztalra, olykor beszerezhetetlen vagy méregdrága összetevökkel. Szerintem néha mindenkinek jólesik egy egyszerü, hagyományos, magyaros fözelék.


Hozzávalók:
  • 40 dkg lencse
  • 2 ek. olaj
  • 2 dkg liszt
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 darabka citromhéj
  • 1 babérlevél
  • 1 tk. ecet
  • 1 ek. cukor
  • pirospaprika

A lencsét jól megmossuk és elözö este beáztatjuk hideg vízbe. Másnap ebben a vízben (épphogy ellepi a lencsét) feltesszük a sóval, a citromhéjjal, a fokhagymával és a babérlevéllel föni. Eközben a hagymából, a lisztböl és a pirospaprikából rántást készítünk, majd ha a lencse már puha, besürítjük vele a fözeléket. Hozzáadjuk az ecetet és a cukrot, majd még pár percig fözzük. Tálalhatjuk tejföllel, fasírttal vagy éppen csak így, magában.


Ha netán fött lencséböl (konzerv) készítenénk, akkor forraljuk fel a megfelelö mennyiségü vizet a sóval, citromhéjjal, fokhagymával és a babérlevéllel, majd öntsük bele a lencsét és ezután rántsuk be.
A recept (egy kis eltéréssel) Horváth Ilonától való, abból a könyvböl, ami mindenkinek megvan.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a lencsefőzeléked. Én is imádom, ideje lesz készíteni, jó hogy emlékeztetsz. Klassz a blogod.

    VálaszTörlés
  2. @Mrita Köszönöm Rita a kedves hozzászólást! Én is már nagyon régen föztem ilyet, de mostantól gyakrabban teszem, mert nagyon finom lett!!

    VálaszTörlés
  3. Én még sose csináltam lencsefőzeléket, nem is nagyon vagyok főzelékes, de ez nagyon guszta..még az is lehet, h főzök majd valamelyik nap :)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk nagyon népszerű a lencsefőzelék (és a lencse, mint alapanyag). Szimpatikus volt, amit felvezetőként írtál, minden sorával egyetértek!

    VálaszTörlés
  5. Nyami, ezt is nagyon szeretem, a hagyományos ízeknek is nagy kedvelője vagyok. Nekem egyébként minden főzelék jó magában is:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta! Szeretem nagyon, teljesen mindegy hogy mi van hozzá, tükörtojás, sültszalonna, vagy bármi? Így csinálom ahogy írtad annyival másabb hogy én cukrot nem teszek bele!

    VálaszTörlés
  7. akkor újból nekifutok...
    Egyetértek, nagyszerű étel! főleg téli időben készítem. Csodás a fotó :)

    VálaszTörlés
  8. Bizony jólesik! Mindig készítek újév első napjára, de év közben is többször! Szeretjük mi is nagyon! :)

    VálaszTörlés
  9. Sikerült...es nem lett rossz :)! Föztem egy kicsit nagyobb adag lencset, de mivel egy különleges lencsefajta volt, nem tudtam eldönteni mi is legyen belöle :). Nem tudok fözni es sajnos affinitasom sincsen hozza...aztan gondoltam meglepem a kedvesem egy magyar lencsefözelekkel :); igy talaltalak meg teged! Mindent ugy csinaltam ahogy leirtad es egy sikerem lett :)!! Köszönöm :) PS: incselkedem a zabpehelykekszel is...!

    VálaszTörlés
  10. Sikerült!!:) föztem egy nagy adag különleges lencset es nem tudtam mi legyen belöle. Nem tudok fözni ill. sajnos semmi affinitasom sincs a fözeshez :(! Aztan eszembe jutott a jo magyar lencsefözelek es gondoltam meglepem vele a kedvesem. Mindent probaltam ugy csinalni, ahogy leirtad (es ha azt vesszük, h meg a rantast sem tudtam h keszül) es sikerem lett!! Nagyon finom! Köszönöm :) PS: most incselkedek a zabpelyhes kekszel. PS2: ha portugaliaban elsz, akkor legyszives egy franko kis Pasteis de Nata receptet megoszthatnal velünk, en nagyon szeretem, de soha nem sikerült meg ugy, mint ott! Obrigada!:)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...