2011. november 30., szerda

Mézes gabonapelyhes keksz

Nálunk mindig van itthon mézes gabonapehely, azaz Nestum. Ezt otthon azt hiszem nem lehet kapni, talán a Milupához tudnám hasonlítani, de nem vagyok benne biztos. Szóval ez a Nestum itt az egyik legkedveltebb reggelizö pehely, párom is ezt eszi minden reggel. Mivel én nem szeretem a tejet, ezt pedig tejjel kell nyakonönteni, nekem kimarad az életemböl, pedig "üresen" nagyon finom. Ezért találtam ki, valamilyen kekszbe belesütöm. Az eredmény meglepöen finom lett, jó ropogós, tejhez, teához kiváló. A Nestum helyettesíthetö más (mondjuk mézes) reggelizö pehellyel (pl. Cornflakes), csak azt elötte törjük össze (zacskóba beletesszük és klopfolóval kicsit adunk neki), hogy kisebb darabokat kapjunk, de azért ne legyen por állagú.


Hozzávalók:
20-25 darabhoz
  • 3/4 bögre liszt
  • 1/2 tk. sütöpor
  • 2 tk. vaníliás cukor vagy 1/2 tk. vanília aroma
  • 1/2 bögre (barna)cukor
  • 1/2 bögre vaj/margarin
  • 3/4 bögre mézes gabonapehely (Nestum)
  • 2-3 ek. tej
Kép innen
A vajat, a cukorral és a vaníliával összekeverjük. A sütöporos lisztet beleszitáljuk az elözö keverékbe, majd beleforgatjuk a gabonapelyhet. 1-2 evökanál tejet adunk hozzá, ha száraz lenne a massza. Dió nagyságú golyókat formázunk, beleforgatjuk még a mézes pehelybe, sütöpapíros tepsire rakjuk és a tenyerünkkel picit szétlapítjuk. 180 fokos elömelegített sütöben kb. 20 percig sütjük. Zárható dobozban tároljuk.

Tapasztalat: Addig süssük a kis kekszeket, amíg éppen egy kis aranybarna színt kapnak, így a közepük elég puha marad. Két nap után lezárt fémdobozban egy picit visszagyengültek, de továbbra is ropogósak maradtak!


5 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta kekszet sütöttél! Biztosan nagyon finom. Ezek azért is jók mert sokáig dobozban /ha nem nyúlunk sűrűn bele/ akkor frissen marad, és van mihez nyúlni egy hirtelen váratlan vendég esetén is !

    VálaszTörlés
  2. Tetszik az egyszerűsége. Ezt még a gyerkőcökkel is elkészíthetem. Köszi. :)

    VálaszTörlés
  3. Jó kis recept...és még az is lehet, h felénk is kapható ilyen gabonapehely, meg is kuksizom :)

    VálaszTörlés
  4. Igen, egyszerü kis keksz, nekem ez ízlett legjobban azok közül, amiket eddig sütöttem!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...