2011. február 9., szerda

Banánkenyér

Ezt a receptet Fincsiségek oldalán találtam. Nagyon finom, könnyü a tésztája, szinte szétolvad a szánkban. Uzsira tökéletes! Vagy utazáshoz. Én már sokszor megsütöttem egy-egy hosszabb autóútra.


Hozzávalók:
  • 20 dkg liszt (lehet 10-10 dkg fehér és teljes kiörlésü tönkölyliszt)
  • 1 tk. sütöpor
  • 1 tk. szódabikarbóna
  •  13 dkg vaj
  • 7,5 dkg cukor
  • 7,5 dkg barnacukor
  • 2 tojás
  • 2 érett banán
  • 10 dkg dió, apróra vágva
  • fél citrom leve
  • 1 tk. rumaroma
 
 



A puha vajat a cukrokkal habosra keverjük. Egyenként hozzáadjuk a tojásokat és jól felverjük. A villával pépesített banánokat belekeverjük. Beleöntjük a rumaromát és a citromlevet.  A sütöporral és a szódabikarbónával elkevert lisztet beleszitáljuk és néhány mozdulattal elkeverjük a masszában. Beleforgatjuk a felaprított diót is.  Egy vekniformát kivajazunk, kilisztezünk és beleöntjük a tésztát. 180 fokos sütöben kb. 40 perc alatt megsütjük. (Tüpróba!)


  •  Ez a recept egyike az elsö bejegyzéseimnek, így úgy gondoltam, ráfér egy kis ráncfelvarrás. De azért az elsö fotót is itt hagyom emlékül:







4 megjegyzés:

  1. Az első képpel sincs semmi baj, azon is látszik, hogy nagyon finom a süti. Jó ötlet az utazásokhoz, uncsi már a szendvics:)

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon szeretem az ilyen jellegű süteményeket is, és tényleg tökéletes utazáshoz, hasonlóan a márványkalácshoz! Holnap reggelire is tökéletes lenne!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Ma ezt sütöttem és szeretjük:)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...