2012. március 19., hétfő

Portugál rizses kacsa (Arroz de pato) + The Artist

Az egyik kedvenc ételem itt Portugáliában. Nagyon közkedvelt, a legtöbb étterem étlapján megtalálható és jeles napok alkalmával sokszor ez kerül terítékre a családokban (Karácsony, ünnepek, vendégség). Én a hétvégén készítettem elöször, szülinapom alkalmából.  A finom ebéd után pedig elmentünk moziba. Nagyon szerettem volna megnézni az idén Oscar-díjat nyert The Artist címü némafilmet. Nagyon nagy élmény volt! Aki teheti, nézze meg ezt a remek kis filmet, lehetöleg moziban. Sajnos nálunk elég kevés filmszínházban adják, nem vonz túl nagy nézöközönséget a 3D-s szuperprodukciókkal és egyéb sztárokkal teli amerikai filmekkel szemben. De nem hiába nyerte el a föszereplö (Jean Dujardin) a legjobb színésznek járó szobrocskát és a filmzene (szintén nyert) is varázslatos volt. Nem beszélve Uggy-ról a cukifalat kutyáról, a föszereplö hü társáról. És ha még ez sem elég, a film rendezöjét és íróját (Michel Hazanavicius) felesége, a nöi föszereplö Bérénice Bejo ihlette... És akkor térjünk vissza a fincsi kacsára...


Hozzávalók:
4 före
  • 1 kacsa (kb. 2-2,5 kilós)
  • 1 nagyobb szál kolbász (vagy 2 kisebb)
  • 1 fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 db. sárgarépa
  • 4-5 szem szegfüszeg
  • 1 db. babérlevél
  • só, bors
  • kb. 2 bögre rizs 


Felteszünk forrni vizet (annyit nagyjából, amennyi a kacsát majd épp elfedi). A kacsát, ha egyben van legalább 4 részre felvágjuk. Én lehúztam a börét, hogy ne legyen túl zsíros (majd a lehúzott bört kisütöttem és lett finom kacsazsírom :) A hagymát félbevágjuk és beleszúrjuk a szegfüszegeket. Amikor a víz elkezd forrni, beletesszük a hagymát, a fokhagymát, a sárgarépát, a babérlevelet, sózzuk, borsozzuk. Amikor újra forrásnak indul, beletesszük a kolbászt és a feldarabolt kacsát. Kb. 40 perc alatt puhára fözzük.


Amikor ez megtörtént, a húst és a kolbászt kivesszük egy tálra, a fözölét pedig leszürjük. A rizst feltesszük föni ebben a kacsás-füszeres lében (kb. dupla annyi legyen a folyadék, mint a rizs). A kolbász felét felkarikázzuk, a másik felét pedig apró kockákra vágjuk. A kacsahús ekkorra már ki is hült, így neki is állhatunk a húst letépkedni a csontról. (Kézzel szépen minden lehetséges husit leszedünk a csontról, és kisebb "cafatokra" tépünk, kb. 10 percet vesz igénybe.) Amikor a rizs megfött, egy höálló edény vagy tepsi aljára terítünk egy réteget, megszórjuk a kolbászkockákkal és a kacsahússal, majd egy újabb réteg rizst terítünk el rajta ( de akár össze is lehet egy picit keverni az alsó réteg rizst a hússal.) A lényeg, hogy felül csak rizs legyen, erre pakoljuk rá a felkarikázott kolbászt. 15 percre 200 fokos sütöbe tesszük, amíg egy kis halvány színt kap a teteje ( valaki jobban megsüti, én így halványan jobban szeretem). Salátával tálaljuk.

Szerintem nagyjából mindenki hasonlóan készíti ezt a tradícionális ételt, de füszerezési különbségek persze lehetnek. Én a SaborIntenso receptjét követtem, ahol videó is található.

Plakát innen.

Jó étvágyat és jó mozizást!

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jó recept, a salátával meg igazán finom lehet! :) A filmet biztosan megnézem, de nem valószínű, hogy moziban! :(

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom étel, méltán kerül az ünnepi asztalra! Guszta!

    VálaszTörlés
  3. Isten éltessen nagyon sokáig erőben egészségben! Nagyon finomat főztél! Igaz még így nem kóstoltam , de libával már igen bár nem én készítettem és az nagyon ízlett.Akkor nagyon kellemesen megünnepeltétek a "nagy napot" !

    VálaszTörlés
  4. Boldog szülinapot így utólag is! Szuper napotok lehetett. Fincsi ebéd, aztán meg mozi is :D

    VálaszTörlés
  5. Jaj már öregszem, Isten éltessen sokáig füled érjen bokáig, na jó azért azt mégsem! :))) Virtuális ölelés elküldve! :)

    VálaszTörlés
  6. Micsoda új megközelítése a kacsa-sütésnek, legalább is számomra. Nagyon finom lehetett! Isten éltessen sokáig! :-)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen a hozzászólásokat és a szülinapi köszöntéseket!!!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...