2012. február 3., péntek

Nyelvhal becsomagolva, sütöben sütve

Hát, mit mondjak? Ez a szegény pára nem állt sorba, amikor a szépséget osztogatták... Szegényke már annyira csúnya, hogy az bájos. Azok a szemek! Szinte megsajnáltam, miközben készítettem elö a sütéshez. Portugálul solha a neve, magyarul a nyelvhalak családjába tartozik. Így ír róla a wikipédia: "Ezek a halak, életük elején, úgy néznek ki, mint általában a többi halak, vagyis kétoldali szimmetriásak; fejük mindkét felén van egy-egy szem. Növekedésük során, a baloldali szem „átvándorol” a fej jobb felére. A felnőtt nyelvhalfélék a baloldalukon fekszenek, általában beásva az iszapba. Az iszap, homok és a sötét színük miatt, alig látszanak ki a környezetükből." 

A receptet nem is írom le annyira részletesen, hiszen nagyon egyszerü módját választottam az elkészítésének: besóztam, borsot öröltem rá, egy negyed citromot, egy ágacska rozmaringot és egy gerezd fokhagymát pakoltam a halacskára, majd alufóliába becsomagoltam. 
Forró sütöben így párolódott úgy 15-20 percig, majd kinyitottam a fóliát és hagytam, hadd sütkérezzen egy kicsit így is. 
Friss zöldbabot föztem ki hozzá köretként és egy kis olívaolajjal meglocsoltam tálaláskor. Laza, finom kis ebéd volt, nem éppen aktuális a mostani otthoni fagyos idöben :) De nálunk szerencsére tartja magát a nappali 13-15 fok és a napsütés!


11 megjegyzés:

  1. ááá, olyan kis cukimókus. annak ellnére, hogy amolyan gnóm szegény.
    azért annyira nem sajnálnám ha kóstolásról lenne szó.
    bíttos fini volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az íze szerencsére nem hasonlított a formájára :)

      Törlés
  2. Nem ettem még, de biztos finom.

    VálaszTörlés
  3. Szegényke, rút halacska létére biztos finom:)Érdekes ez a szemvándorlás:)

    VálaszTörlés
  4. De jó is, hogy olyan helyen laktok, ahol ilyen alapanyagokhoz is hozzá lehet jutni:) Sőt ott, gondolom, mindennapi étel, nem kuriózum:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, elég sok és fura halat lehet nálunk kapni, de azért drágább a legtöbb, mint a hús, ezért nem kerül annyira gyakran az asztalra, mint szeretném :)

      Törlés
  5. De cuki az a kis fancsali szája :D Vicces :)
    Tök jó kis recept, igazán könnyű kis finomság.

    Bakker, nálatok ilyen jó idő van?! Itt, Spanyolhonban képzeld, tegnap este esett a hó (igaz, mára már elolvadt), és nagyon cidri van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Durcás és fancsali szegény pára!! Nálunk szerencsére nincs annyira hideg, de azért mára lehült az idö, csak 10 fok körül van. De a Nap süt, így melegebbnek érezni :)))

      Törlés
  6. Szépség versenyt az biztos hogy nem nyerne! De ha finom márpedig az lehet akkor semmi gond ! Biztosan megkóstolnám ha most itt lenne előttem!:)

    VálaszTörlés
  7. Hát tényleg nem valami szép halacs, sőt randa a drágám...De az íze gondolom ennél százszor különb! Imádom a halakat!

    VálaszTörlés
  8. Én ilyet pont Lisszabonban ettem először... szerencsére levágták a fejét sütés előtt, nem is tudtam,hogy ilyen csúnya:)))
    Az íze csodás, gyenge hófehér a húsa, nagyon megszerettem. Itthon sajnos aranyárban mérik, ha egyáltalán kapni :(

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...