2011. december 16., péntek

Mákos guba egyszerüen

Anyukám receptje alapján készült, Apukám kifejezett kérésére. Én mák-rajongó sem vagyok, de olyan jó formája és illata volt, hogy csaknem megkívántam! Szerintem beleillik az Ünnepi készülődés hangulatába és gyorsan el is készül.


Hozzávalók:
4 főre
  • 6 db kifli
  • ~1 l tej
  • 2 ek. cukor
  • 2 kvk. vanília aroma ( vagy vaníliás cukor vagy igazi vanília)
  • (bio)citrom reszelt héja (ízlés szerint)
  • 30 dkg cukrozott darált mák (15 dkg mák-15 dkg cukor)


 A kifliket felkarikázzuk, majd kivajazott hőálló tálba rakjuk. A mákot rászórjuk. A tejet a vaníliával, a cukorral és a citromhéjjal összemelegítjük (Ne legyen forró!). Ráöntjük a cukros mákkal megszórt kiflire és összeforgatjuk. Tetejére még egy kis citromhéjat reszelünk és néhány kis kocka vajat rádobálunk. 175 fokos előmelegített sütőben, kb. 30 perc alatt megsütjük.

Tipp: Vaníliasodóval is tálalhatjuk!

6 megjegyzés:

  1. Én, ha nem írod oda, hogy mi, azt hinném valami felfújt féle. Kifejezetten szeretem a mákot, be is van tervezve hétvégére csak palkó formában.

    VálaszTörlés
  2. Én nem tudok annyit készíteni, hogy másnapra maradjon...Mi is nagyon szeretjük. Különben sokan ezt a desszertet készítik a Karácsonyi ebédhez...

    VálaszTörlés
  3. Elengedhetetlen karácsonyi kaja! Viszem...

    VálaszTörlés
  4. Imádjuk:) Már kérdezték a gyerekek, ugye anya lesz guba, hát persze hogy lesz:) Alig várom, csak ne felejtsek el kiflit sütni, mert itt nem lehet kapni.

    VálaszTörlés
  5. párom szereti, engem nem hat meg :) de majd elkészítem neki! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...