2011. december 27., kedd

Mézes-diós mascarponés kocka

Még egy utolsó ünnepi sütemény. Idén ez volt a fő projektem és hű, de jól választottam! Furfangosabb a hagyományos mézes krémesnél (amit nagyon szeretek), de az elkészítése semmivel sem bonyolultabb. Szóról-szóra Moha receptjét követtem. Leszámítva a gyönyörű díszítést, amit én kézügyesség hiányában mellőzni voltam kénytelen :)




Hozzávalók:
A tésztához:
  •  50 dkg liszt
  • 20 dkg durvára őrölt dió
  • 20 dkg porcukor
  • 20 g szódabikarbóna
  • 5 tk. mézeskalács fűszerkeverék
  • 2 tojás
  • 20 dkg méz
  • 10 dkg vaj
  • 1 citrom és narancs reszelt héja
A krémhez:
  • 4 tojássárgája
  • 4 ek. (házi) vaníliás cukor
  • 4 ek. liszt
  • 5 dl tej
  • 1/2 dl rum (én aromát használtam)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 25 dkg mascarpone
  • 12 dkg porcukor
  • 2 dl tejszín
  • 1 zacsi habfixáló
A bevonathoz:
  • 20 dkg étcsoki
  • 7 dkg vaj

A mézet a vajjal meglangyosítjuk, belereszeljük a citrom- és a narancshéjat. Egy tálban összekeverjük az első 5 hozzávalót, majd beleütjük a tojásokat. A gépi mixer dagasztókarjaival összedolgozzuk a tésztát úgy, hogy fokozatosan adjuk hozzá a mézes vajat. Fóliával lefedve 6-8 órát pihentetjük. (Szóval érdemes előző este ezt a műveletet elvégezni.) Az idő leteltével a tésztát ketté vesszük és 30x35 cm-es lapokat nyújtunk belőle. Én két sütőpapír között nyújtottam ki, így nem ragadt egyáltalán. A tepsit is kibéleljük a papírral és 180 fokos sütőben egyenként 10-12 perc alatt megsütjük. Hűlni hagyjuk. Ezalatt elkészítjük a krémet: Egy lábosban kézi habverővel csomómentesre keverjük a krém első 6 hozzávalóját, majd kis lángon kevergetve sűrű krémmé főzzük. Hideg vízbe állítva kihűtjük. A mascarponét a porcukorral géppel habosra verjük, majd apránként hozzáadjuk a hideg főzött krémet. A tejszínt habbá verjük a habfixálóval és a krémbe forgatjuk. Az egyik mézes lapot megkenjük a krémmel, ráfordítjuk a másik lapot, lehúzzuk róla a sütőpapírt. A bevonathoz a csokit a vajjal gőz fölött megolvasztjuk, majd a tészta tetejére simítjuk. 15-20 percre a hűtőbe tesszük, majd késsel bejelöljük a kockákat a csokimázon. Legalább 1-2 órára a hűtőbe tesszük. De 1-2 nap elteltével a legfinomabb :)

És íme egy kép, a családi Karácsonyunkról: Apukám által fogott és elkészített fűszeres süllő, rántott ponty és halászlé, mindez természetesen a Balatonból. Anyukám a kedvenceimet, húslevest és cukorborsós husit főzött, a tesómmal pedig mi voltunk a sütifelelősek.



5 megjegyzés:

  1. Remek menü! A süti is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Mennyi finomság, szeretem ezt a sütit is! Boldog Karácsonyt kívánok :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki:) Isteni finom lehet, mentem is a receptet:)

    VálaszTörlés
  4. Utólag is Boldog Karácsonyt és elsőként Kívánok Neked Boldog Új Évet is! Csodás menüsor, a süti meg csakis finom lehet! :o)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon örülök, hogy nektek is ízlett! Megsúgom, a díszítés itthoni használatra nálunk is elmarad:))

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...