2011. december 14., szerda

Fürj hagymásan, cukorborsóval és bébirépával

Sosem ettem fürjet azelőtt, de már régóta szemeztem vele a boltban. Olyan cukik! És eljött az ideje, hogy kipróbáljam. 6 madárkát vettünk. Hármat így készítettem el, hármat máshogyan, azt is majd megmutatom. Bevallom, amikor előkészítettem a fürjeket, egy könnycseppet el is morzsoltam, mert olyan aranyos kis testük van, minden olyan pici rajtuk. De aztán erőt vettem magamon és jól megsütöttem őket. Ez a recept egy spanyol oldalról származik (innen), amit Évi a e-megastromania blog szerzője ajánlott a figyelmembe. Két felnőtt ember 4-5 fürjet simán meg tud enni, persze mérettől függően. Főleg ilyen formában :)


Hozzávalók:
  • 4 db fürj
  • 3 db közepes hagyma
  • 1 dl brandy (én portóit használtam)
  • fél liter húsleves (nálam helyette víz)
  • 1 db babérlevél
  • 1 gerezd duci fokhagyma
  • 1 tk. kakukkfű és rozmaring (szárított vagy friss apróra vágva)
  • só, bors
  • olívaolaj
  • cukorborsó (ízlés szerinti mennyiségben)
  • bébirépa (szintén, amennyi tetszik)


A fürjeket megtisztítjuk, megmossuk, leszárítjuk. 1 tk. olívaolajjal elkeverjük a sót, a borsot, a rozmaringot, a kakukkfüvet és az átnyomott fokhagymát. Ezzel kívül-belül bekenjük a kis madarakat. Kis lábaikat zsinórral összekötjük (itt látható, hogyan) 1 órára félretesszük. A hagymákat egyforma félkör szeletekre vágjuk. Egy kis olívaolajon addig pirítjuk, amíg szép színt kapnak (Figyeljünk, ne piruljon nagyon meg!). Az 1 óra leteltével, egy kis olívaolajon a fürjek mindkét oldalát arany színűre sütjük, majd a brandy felét beleöntjük és megvárjuk, míg az alkohol elpárolódik. Ekkor a fürjeket rárakjuk a hagymaágyra, levével együtt. A fürjes serpenyőben lepirult "morzsákat" a brandy másik felével feláztatjuk, majd a fürjekre öntjük. Beledobjuk a babérlevelet és a húslevessel (vagy vízzel) felöntjük. Amikor forrásnak indul, lehalkítjuk és alacsony lángon 30-40 perc alatt puhára főzzük. Ezalatt a cukorborsót és a bébirépát egy kis sós vízben megfőzzük. Amikor elkészülnek a madárkák, hozzáadjuk a megfőtt zöldségeket. Sütőben sült krumplival tálaltam.

Aki eddig még nem kóstolta a fürjet, meleg szívvel ajánlom!

7 megjegyzés:

  1. Cukorborso vagy zoldborso? Zitus

    VálaszTörlés
  2. Elmondhatod a fürjről: Úgy szeretlek, majd megeszlek !
    Guszta, biztosan nagyon finom! Galambhúshoz hasonlít az íze?

    VálaszTörlés
  3. Jaj de cuki picikék! Még sosem ettem fürjet. Gondolom olyan lehet, mint a fiatal pipi...Finom, könnyű ebéd.

    VálaszTörlés
  4. Zitus: Felénk a zöldborsót cukorborsónak hívják (bár tudom van némi különbség), tehát mehet a zöldborsó bele :)

    Éva: Bizony, olyan édik voltak!!! Galambot még nem ettem, de azt tippelem, hogy hasonló lehet. De ez csak tipp.

    Kriszti: Vagy galamb vagy fiatal pipi :) Talán a pipinél egy picivel "vadabb" jellegű. Már amennyire egy fürj vad lehet...

    VálaszTörlés
  5. Hű, micsoda ínyenc falatok! Remek az ízesítés.
    A galambtenyésztő barátunk pár napja említette a fürjet. "Miért nem szóltál? Hoztam volna!"
    Úgyhogy, erről lecsúsztam...

    VálaszTörlés
  6. Hát még én sem ettem sosem fürjet, de nagyon felcsigáztál vele:) Nem is tudom hány fürjre lenne szükségünk,elég sokra:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon ínycsiklandónak tűnik ez az étel, tetszik!! Fürjet még én sem ettem, nem is láttam, hogy valahol árultak volna. De el tudom képzelni, hogy galambból is működne a recept!!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...