2011. december 28., szerda

Sajtos rudacskák

Szinte nincs semmi sós sütemény, pogácsa a blogon. Ez ellen tennem kell valamit. Tettem is, Karácsonyra sütöttem sajtos rudacskákat. Nagyon jó ez a recept, hosszan eltartható dobozban, nem szárad meg. De akkor a legfinomabb, amikor kiveszem a sütőből!!! Szilveszterre is pont aktuális lehet.


Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 20 dkg zsír (igen, zsír)
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 doboz (175 g) tejföl
  • 1 csapott ek. só ( vagy inkább kevesebb)
Tetejére:
  • 1 tojás
  • 10 dkg reszelt sajt

A tészta hozzávalóit elmorzsoljuk, legutolsónak a tejfölt adjuk hozzá. A tésztát összeállítjuk, majd 3-4 órára hűtőbe tesszük. Ha ez letelt, lisztezett felületen 3 mm vékonyra kinyújtjuk. Tetejét a felvert tojással megkenjük és sajttal megszórjuk. Derelyevágóval, vagy késsel hosszabb-rövidebb (ki hogy szereti) csíkokra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük őket és 180 fokos előmelegített sütőben aranyszínűre sütjük. Kb. 4 gáztepsire elegendő ez az adag. 

Recept Chef Vikitől.



7 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, Szilveszterre pont jó.

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de jó! Szilveszterre én is mentem! Köszi. :)

    VálaszTörlés
  3. Jaj, én is megcsináltam újra (és újra, és újra, hihi), ettük, amíg láttuk! Borzasztó :-)))

    Örülök, hogy ízlik :-)

    VálaszTörlés
  4. Rudak? Szép nagy dorongok..formára pont mennek hozzám momentán.)))

    VálaszTörlés
  5. Most én is csak a sós süteményekre vagyok vevő!:-) Nagyon guszta és biztosan finom !

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki:) Sütöttem én is sajtos rudat, majdnem ilyen és villámgyorsan elfogyott.

    VálaszTörlés
  7. Vikinél már épp kinéztem.
    ez akkor itt a nyomatékosítás.

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...