2011. április 27., szerda

A cukorborsó fözelék

Ha valaki megkérdezné, mi a kedvenc ételem, azt válaszolnám: cukorborsó fözelék és krumplistészta. Anyukámnak nehéz dolga volt velem kislány koromban, mert egy kezén meg tudta számolni, mit szeretek, ezért képtelenség volt kitalálni, mit fözzön (vagy inkább könnyü?). Nem, nem könnyü, mert a család nem csak belölem állt, például a mindenevö növérem is ott volt, és a kicsit válógatós Apukám is. Az évek során sokat fejlödtem persze, de azért nem vagyok egy "gourmet", a kedvenc ételeim is mutatják ezt. A föiskolai lakótársaim is emlékezhetnek rá, hogy minden héten vittem a cukibori fözeléket (persze mindenki más zöldborsónak hívta) és ha föztem, akkor krumplistésztát készítettem. Mindegyiket természetesen Anyukám receptje alapján. Szóval ezt a receptet (is) Anyukámnak ajánlom, igaz nem a legelegánsabb étel ez, de azt hiszem érteni fogja. Föleg így, Anyák napja közeledtével...


Hozzávalók:
  • 500 g fagyasztott zöldborsó (Anyukám a Fevitára esküszik)
  • fél fej hagyma
  • kb. 2 dl tej
  • kb. 1-1,5 ek. liszt
  • kb. fél csokor petrezselyem
  • pici olaj
  • só, bors, vegeta
  • víz
A borsót annyi vízzel feltesszük föni, amennyi éppen ellepi. Beledobjuk egészben a hagymát, sózzuk, vegetázzuk és egy pici olajat öntünk bele. Eközben a tejet csomómentesen elkeverjük a liszttel. Amikor a cukibori már megpuhult, belekeverjük a habarást, hozzáadjuk az apróra vágott petrezselymet (ez az egésznek a lelke) és jól megborsozzuk. Legalábbis én igen, szeretem, ha kiérzödik a feketebors íze. Néha egy kis eröspaprikát is szórok bele. Kb. 10 percig fözzük még és kész is!

Kiegészítés: Úgy döntöttem, kedvenc, színes ételemmel benevezek a Strawberry által kiírt 42. színpompás VKF versenyre. Hiszen van-e a zöldborsónál zöldebb zöldség a világon?!

7 megjegyzés:

  1. Én is imádom a borsót. Nagyon guszta, meg is éheztem.

    VálaszTörlés
  2. De régen ettem borsófőzeléket!! Pedig én agyon szeretem, csak a családom nem szereti :( Lehet, hogy magamnak főzök egy keveset :)!!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a kedves szavakat :) A húsvéti lakmározás után jól esett egy könnyebb ebéd...

    VálaszTörlés
  4. Olyan szépen írtál! Meghatódtam!
    Köszönöm a szép gondolatokat!!
    Puszi: A

    VálaszTörlés
  5. Én meg a türelmet köszönöm, amire nagy szükség volt, finnyás koromban :) Puszinyuszi!

    VálaszTörlés
  6. Kipróbáltam és isteni! Már régen főztem és a bors eddig kimaradt belőle, de most raktam bele és kifejezetten fincsi így:)
    Köszi!.)

    VálaszTörlés
  7. Ugye? Én mindenbe teszek borsot, ezért is a név Bors&Pepper :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...