2011. április 23., szombat

Elsö kalácsom: duplán fonott kalács

Nagyon büszke vagyok magamra, még soha nem sütöttem kalácsot. És úgy tünik, egész jól sikerült. A recept Mazsáé, annyi változtatással, hogy én egy picivel kisebbet készítettem, de így is jó nagy lett!


Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 2 dl langyos tej
  • 7 dkg olvasztott langyos vaj
  • 8 dkg cukor
  • 1,7 dkg élesztö
  • egy csipet só
Kenéshez:
  • 1 tojás sárgája
  • 3 ek. tej
Az élesztöt 1 deci langyos tejjel és 1 ek. cukorral felfuttatjuk. A lisztet, a cukrot, a sót egy tálban elkeverjük, majd hozzáadjuk a tojásokat, a maradék tejet, az olvasztott vajat és a felfutatott élesztöt. Én a gépi mixer kelesztö lapátaival dolgoztam össze, majd kézzel fejeztem be a tészta összeállítását. Ruganyos tésztát kapunk, ami elválik az edény falától. Meleg helyen letakarva duplájára kelesztjük. Ezután könnyedén átgyúrjuk a tésztát és 1/3 - 2/3 arányban két felé osztjuk a duplafonathoz. A nagyobbik részt 3 részre osztjuk, hengereket sodrunk és sima hármas fonással összefonjuk. Ezt sütöpapirral bélelt tepsibe tesszük. A kisebb részt is 3 felé osztjuk, és úgy, mint az elöbb, hármas fonást készítünk. A nagyobbik fonat közepét tenyerünk élével benyomjuk és a mélyedést kikenjük a tojássárgájával elkevert tejjel. Ebbe helyezzük a kisebbik fonatot. Letakarva duplájára kelesztjük, majd az egészet átkenjük a tojásos tejjel és hagyjuk 10 percet száradni. 175 fokon 15 percig sütjük, majd 160 fokra visszavesszük a sütöt és még 15-20 percet hagyjuk a sütöben. Rácson hagyjuk kihülni.




2 megjegyzés:

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...