2011. április 28., csütörtök

Chamuças, indiai-goai vendégváró falatok

Én a goai végét ragadnám meg a dolognak. Goa, India legkisebb tartománya 400 évig portugál gyarmat volt. Az építészetben, konyhában és egyéb dolgokban (például a családnevek) elég erös portugál hatás mutatkozik. Amikor megérkeztem Portugáliába, egy intenzív nyelvtanfolyamon vettem részt Lisszabonban, ahol volt egy nagyon kedves goai csoporttársam. A neve ugyan portugálos volt, de nem beszélte a nyelvet. A tanfolyam lezárásaként egy goai étteremben ebédeltünk és ott ettem elöször chamuçát (vagy samosa az indiai konyhában). Aztán rájöttem, hogy itt minden lagziban, buliban közkedvelt csemege, de olyan emberrel nem találkoztam, aki házilag készítette volna. Itt jött el az én idöm...


Hozzávalók:
  • 250 g darálthús
  • 1 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek. olaj
  • 1/2 tk. cukor
  • 1/2 tk. örölt kömény
  • 1/2 tk. sáfrány (*nem volt itthon, ezért a curryböl picit többet tettem bele)
  • ízlés szerint piripiri/chili/eröspaprika
  • 1/2 tk. bors
  • 1/2 tk. szegfüszeg
  • 1/4 tk. fahéj 
  • 1/2 tk. curry (*nálam 1 tk.)
  • 1 tk. ecet
  • rétestészta
A hagymát és a fokhagymát apróra szeleteljük, az olajon megdinszteljük. Hozzáadjuk a darálthúst, sózzuk, megszórjuk a pici cukorral. Amikor kifehéredik a hús, az összes füszert beletesszük. Ha már elfötte a vizet, az ecetet is hozzáadjuk. Megvárjuk míg kihül. A sütöt 200 fokra elömelegítjük. Én két réteg rétestésztát használtam, ebböl kb. 10x10 cm-es négyzeteket vágtam, 2 tk. füszeres husit tettem a közepébe a széleket tojásfehérjével bekentem és félbe hajtottam, hogy háromszöget kapjunk. Nem kentem be semmilyen zsiradékkal, de lehet, hogy leközelebb kipróbálom úgy is. Szóval a kész háromszögeket a forró sütöben kb. 20 percig, ropogósra sütöttem. Egy másik változat szerint olajban kell kisütni, de nekem a sütöben való sütés szimpatikusabb volt. Nagyon finom lett, legközelebb már tudom, mivel várom a vendégeket :)

4 megjegyzés:

  1. Minden napra tartogatsz valami meglepetést!!!
    Finom lehetett!
    P.:N.J.

    VálaszTörlés
  2. Finom és kiadós! Maradt a husiból, az esti meccsre csinálok egy adaggal megint. 25 dkg darálthúsból kijön kb. 15-20 db chamuça, a háromszög méretétöl függöen!!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...