2011. április 12., kedd

Portóis muffin

Úgy gondoltam, megünneplem magam a díjam kapcsán és sütök valamit. Ennél jobb receptre nem is bukkanhattam volna: egyszerü, gyors, portugálos, csokis és egy picit alkoholos is. Elvégre ünneplünk... Portói pedig mindig van itthon. A recept Stahl Judittól való, csak neszkávé nélkül, mert én a kávét nem szeretem. És egyáltalán nem hiányzott belöle! Isteni lett!!!


Hozzávalók:
  • 1 dl édes portói bor
  • 5 dkg mogyoró
  • 20 dkg étcsoki
  • 10 dkg puha vaj
  • 12 dkg cukor
  • 3 tojás
  • 12 dkg liszt
  • 1 kvk. sütöpor
  • 1 csipet só
  • 6 ek. portói a tetejére

A tésztához az 1 dl bort kb. fél decire beforraljuk és kihütjük. A mogyorót egy tepsiben illatosra pirítjuk, majd finomra öröljük (én már eleve örölt mogyorót használtam). A csokit a felforralt portóival göz felett megolvasztjuk, majd megvárjuk míg kihül. Eközben... A tésztához a puha vajat a cukorral géppel felverjük, majd a tojások sárgáját egyesével hozzáadjuk, beledolgozzuk. A megolvasztott boros csokit beleöntjük és géppel összekeverjük. A tojások felvert habját óvatosan hozzáforgatjuk, majd a sütöporos-lisztes-mogyorós keveréket is belekeverjük. A masszát a formákban szétosszuk és 175 fokon, 20-25 perc alatt megsütjük. Ha már kész, a még langyos muffinokat megszúrkáljuk és 1-1 evökanál portóival meglocsoljuk. (Én csak a hagyományos formájú muffinokat bolondítottam meg, a négyszögleteseket nem. Mindegyik nagyon finom, ízlés kérdése, ki-mennyire szereti kiérezni a portói ízét.)

7 megjegyzés:

  1. Fincsi lehet, szeretem a muffinokat nagyon, és gratulálok a díjhoz!

    VálaszTörlés
  2. Szia,
    Még pár nap türelmedet kérem, a programozónk még nem vett fel a gasztro.blog.hu középsáv adatbázisába. Amint bekerülsz, meg fognak jelenni az új bejegyzéseid a középsávban.

    VálaszTörlés
  3. Kati! Köszönöm! Várakozáson felüli,nagyon finom lett a muffin :)

    Gabojsza! Köszönöm, türelmesen várok :)

    VálaszTörlés
  4. Hmmm...Csoki és portói együtt! Isteni lehet! Tuti kipróbálom! :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ajánlom! Tényleg nagyon fincsi lett!!!

    VálaszTörlés
  6. Hmmmm :-) csatlakozom az előttem szóló kedves barátnémhez :-) Most már nyitok egy mappát, és amit eddig kinéztem magamnak, lefűzöm a "kedves Portugiserem receptjei" könyvecskémbe :-)

    VálaszTörlés
  7. De ari vaaagy! Csinálj mappát, füzd le, süsd meg :D Pusziiii!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...