2011. április 26., kedd

Tavirai sült bárány

A magyar húsvéti reggeli után, portugál bárány ebéd volt terítéken. Párom családja Dél-Portugáliából származik, így az algarve-i konyha közel áll Rui szívéhez. Így esett a választásunk e receptre. Igazából most csak kukta voltam, a pácot párom készítette, a sütést felügyeltem én. Az eredmény finom, omlós bárány lett.


Hozzávalók:
  • 1 kg báránycomb
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 100 g sertészsír (ezt kihagytam, helyette vaj vagy margarin)
  • 1 dl borecet (kifelejtettem:)
  • 2 dl száraz fehérbor
  • 6 db egészbors
  • 4 db szegfüszeg
  • 2 db babérlevél
  • egy kis petrezselyem
  • pirospaprika
  • olivaolaj
  • krumpli
A páchoz: a combot bedörzsöljük egy kis pirospaprikával, a fokhagyma szeleteket, a borsot, a szegfüszeget, a babérlevelet rádobáljuk, egy kis petrezselyemmel megszórjuk, megsózzuk, ráöntjük a bort, az olivaolajat és egy kis vizet. Fóliával letakarva 3-4 órára a hütöbe tesszük. A pácolási idö leteltével tepsibe helyezzük, rákockázzuk a vajat vagy margarint, lefedjük alufóliával és 200 fokos sütöbe sütjük 15-20 percig, majd letekerjük a höfokot 160 fokra. Néha a levével meglocsoljuk. Amikor már nagyjából megpuhult, a kockára vágott krumplit bedobáljuk a tepsibe. Ekkor már levehetjük az alufóliát és készre sütjük. ( Mi édesburgonyát is sütöttünk mellé.) A sütés kb. 2 órát vesz igénybe.

Tavira

2 megjegyzés:

  1. Jól hangzik, picit másabb mint a magyar báránysült.

    VálaszTörlés
  2. Igen, én is csodálkoztam, hogy pl. rozmaring nem kellett hozzá. De fincsi lett!!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...