2011. április 25., hétfő

Magyar Húsvét Portugáliában

Szerintem három csoport létezik: 
  • Vannak, akik elszakadnak hazájuktól, más országban élnek és felveszik annak szokásait, hagyományait.
  • Vannak, akik mindent próbálnak úgy csinálni, mint otthon, a körülményekhez képest.
  • És vannak, akik fel is veszik az új szokásokat, de hüek is maradnak a szülöhaza tradícióihoz.
Én azt hiszem, a harmadik csoportba tartozom, de néha hajlamos vagyok a második csoportba átpártolni. Azért ma, volt magyar Húsvét is, meg egy pici portugál is. Azt hiszem, az ünnepi reggeli asztal, elég magyarosra sikerült, ahogy otthon mindig is láttam:


Kalács, pirostojás (festék otthonról), füstölt csülök (sonkát nem találtunk), (mü)barka hímestojásokkal, (plusz, szinte minden kiegészítöt Anyukámtól kaptam), retek, kígyóubi (ezek a zöldségek nem annyira népszerüek itt) és portugál "kalács", folar, Algarveból (nem én sütöttem). Holnap pedig Rui meglocsol. Évek óta Ö gondoskodik róla, hogy ne hervadjak el ;)

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörűűűűűű az ünnepi asztal kislánykám!!!
    P.:A.

    VálaszTörlés
  2. Áldott Húsvéti Ünnepeket kívánok neked és családodnak is.

    VálaszTörlés
  3. Már tegnap is benéztem hozzád, de csak egy "tetszik"-et nyomtam. Látom igazi magyaros húsvétot varázsoltál a távoli Portugáliába.
    A portugálok másképp ünnepelnek?

    VálaszTörlés
  4. Igen, másképp.A reggeli teljesen normális, csak ebédre sütnek bárányt. Kb. ennyiben ki is merül a Húsvét itt. De nem nálunk :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...