2011. április 8., péntek

Sopa Juliana (portugál zöldségleves 2.)

Ez is egy portugál gyöngyszem, talán a kedvenc itteni levesem. Tulajdonképpen a sopa de legumeshez hasonló, csak minden csíkokra van szeletelve.

Hozzávalók:
  • 4 db. közepes krumpli
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 3 db. sárgarépa
  • 1 darabka sütötök (elhagyható)
  • póréhagyma
  • kelkáposzta (kb. egy kisebb fej fele)
  • 1 db. fehérrépa (nálunk ez nincs, itt "turnip"-et használunk, ami tarlórépa magyarul)
  • 2 ek. olívaolaj
A krumplikat, egy sárgarépát és a sütötököt megpucoljuk, kockára vágjuk. A hagymákat felaprítjuk (póréhagymából egy kis darab), az egészet beletesszük egy lábosba/kuktába  (én a kuktámba) és felengedjük vízzel, hogy böven ellepje. Mialatt a zöldségek megpuhulnak, a másik két sárgarépát, a fehérrépát, és a kelkáposztát vékony csíkokra vágjuk illetve reszeljük, ha igazán vékonyra szeretnénk. Amikor a zöldségek megpuhultak, botmixerrel pürésítjük, sózzuk és hozzáadjuk a csíkokra szeletelet zöldségeket. Amikor minden megpuhult, 2 ek. olívaolajat adunk hozzá és még egyszer felforraljuk. Én most tettem bele tésztát is, de ez elhagyható. 

Megjegyzés: a póréhagymát nem muszáj beleturmixolni, a csíkozott zöldségekkel együtt is hozzáadható.

3 megjegyzés:

  1. Viszem! Szeretem a zöldségleveseket! Azt hiszem, majd a fiaméknak készítem el, a menyasszonyával Lisszabonban ismerkedtek meg, és mindketten szeretik a portugál konyhát.

    (Lisszabonban sokat voltam, de megfordultam Leixoesban, Portóban, Matosinhosban, Aveiróban, Figueira da Fozban, Setubálban. Te merre vagy, ha publikus?)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Seafalcon! De érdekes, hogy a fiadék itt ismerkedtek meg! Nálam találsz 1-2 portugál receptet, ha meg akarod öket lepni... Ez a leves is isteni:

    http://borsandpepper.blogspot.com/2011/10/sutotokos-spenotos-portugal.html

    Porto-t, Aveiro-t, Figueira-t nagyon szeretem, párom Setubaltól nem messze lévö Barreiro-ból származik. Jelenleg Benaventeben lakunk, sajnos nem tengerparton,de Lisszabontól nincs messze. Amint lehet, szeretnénk az óceánhoz közelebb lakni. Vízpártiak vagyunk mi is :)

    VálaszTörlés
  3. Az itteni receptet is úgy találtam meg, hogy a portugál címkére szűrtem.
    A sütőtökös-spenótos levest már kinyomtattam.

    Ez a Barreiro? http://g.co/maps/rrqgp
    Seixal-ban is voltam, de nem számolom, mert csak kiraktuk a vasat egy szénporos rakparton, oszt mentünk.

    A fiam Oeirasban volt egy színjátszó találkozón, utána két hónapot az Old Town Hostelben volt recepciós Lisszabonban, ott szálltak meg a lányok, akikből az egyik most a menyasszony.
    :))

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...