2011. április 7., csütörtök

Az én kuktám

Ö lenne az. Portugáliában mindenkinek van kuktája. Van, akinek több is. A levesek szinte kivétel nélkül ebben készülnek és még egy csomó húsétel is. Párom nagymamájától kaptuk a mi 4,5 literes darabunkat. Ez egy hagyományos fajta, de nagyon jó minöségü portugál gyártmány. Örültem neki, csak nem használtam egy évig. Ugyanis rettegtem töle. Amikor elkezd pöfékelni, forogni a szelep rajta, a göz meg kitör belöle, sípol.... A közelébe sem mentem. De elkezdtem gondolkodni, hogy úgy tudom, kukta még senkit nem ölt meg, így bátorságot vettem magamon és egy caldo verdével felavattam. Ugyan amikor elkészült, a páromat küldtem oda kinyitni, de túlélte Ö is. Azóta rendszeresen használom, talán olyan dolgokat is fözök benne, aminek egy sima lábos is elég lenne. Minden idö- és energiatakarékosan elkészül benne.
 
Egyes élelmiszerek kuktában főzési ideje
Forrás: hu.wikibooks.org/wiki/Szakácskönyv/Alapok/.../Kukta

Élelmiszer megnevezése Főzési idő (perc) Élelmiszer megnevezése Főzési idő (perc)
Bárányhús
15-20
Borjúhús
15-20
Burgonya egészben
12
Burgonya félbevágva
7-8
Burgonya felszeletelve
4-5
Cékla egészben
30
Cékla szeletelve
10
Csirke
10-15
Hal
7-8
Kacsa
15-20
Karalábé szeletelve
4-5
Kelkáposzta szeletelve
2
Karfiol
6
Lencse
15
Liba
40-50
Marhahús egészben
40-50
Marhahús szeletben
25-30
Nyúl
40-45
Paradicsom
1
Padlizsán hámozva
2-3
Paraj
2-3
Patisszon
5
Sárgarépa
2-3
Szárazbab
35-40
Sertéshús egészben
25-30
Sertéshús szeletelve
10-15
Tök szeletelve
3
Zöldbab
5
Zöldborsó
2-3
Zukkini szeletelve
3

2 megjegyzés:

  1. Nekem nincs kuktám, csak gyorsfőző fedőm, de nagyon szeretem. Tényleg rengeteg időt és energiát meg lehet vele spórolni és az ízek is sokkal koncentráltabbak benne!
    Tetszenek a receptek, a Juliana leves is és a zöldborsós-rákos tészta is /csak lusta vagyok külön-külön bejegyezgetni:)/

    VálaszTörlés
  2. Maria! Nagyon örülök, amikor írsz, és persze annak is, ha a véleményekre klikkelsz :) Remélem kipróbálod egyszer a Neked tetszö recepteket, garantáltan pofonegyszerüek és gyorsan elkészíthetök! Üdv!!!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...