2011. december 3., szombat

Karácsonyi financiers

Ezt a csinos kis sütikét nagyon egyszerü elkészíteni. Ez nem muffin, örölt mandula és tojásfehérje a tészta alapja, liszt kevés van benne. A Karácsonyt idézö füszerekkel pedig, egyböl ünnepi hangulatba kerülünk. Akár egy kis gyümölcsöntettel is tálalhatjuk, de anélkül is nagyon finom. A párom reklamált is, hogy miért csak hat darabot sütöttem....


Hozzávalók:
6 darabhoz
  • 100 g porcukor
  • 30 g liszt
  • 1 csipet só
  • 1 tk. örölt gyömbér
  • 1/2 tk. fahéj
  • 1/2 kvk. örölt szegfüszeg
  • 25 g örölt mandula
  • 2 tojásfehérje
  • 1/2 tk. vanília aroma
  • 50 g olvasztott vaj

A lisztet és porcukrot átszitáljuk, hozzáadjuk a sót és a füszereket. Beleforgatjuk az örölt mandulát. A tojásfehérjét a vanília aromával elkeverjük (nem kell habbá verni), beleöntjük a lisztes keverékbe. A vajat is hozzáadjuk és csomómentesre elkeverjük. Betesszük a hütöbe 30 percre. A szilikon muffin vagy (hasonló) formákat kivajazzuk (ha nem szilikon, ki is lisztezzük). A sütöt 190 fokra elömelegítjük. A fél óra leteltével a formákba kanalazzuk (3/4-éig töltjük) a mandulás masszát. Aranybarnára sütjük a kis sütiket, kb. 20 perc alatt. Tüpróba!!! A formában hagyjuk kicsit kihülni, ezután kivehetjük. Én most gumicukor spagettivel tálaltam, de azt külön ettem, itt csak a díszítést szolgálta...
Recept innen.

6 megjegyzés:

  1. Tényleg keveset sütöttél :D Nálam ezek a fűszerek mindig nyerőek! És hová került a 2 tojássárgája? csak érdeklődöm...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finomnak hangzik és jól mutat a gumicukorral:) Megddig áll el dobozban? Mert ha már sütök, akkor azért többet fogok.

    VálaszTörlés
  3. Guszta, finom kis sütemény lehet jól mutat az a cukorka mellette!

    VálaszTörlés
  4. Milyen ötletesen tálaltad! Nagyon finomságosan hangzik! :)

    VálaszTörlés
  5. Vicuska: Én maradék tojásfehérjét használtam a fagyasztóból, így most a sárgákkal nem volt gond.

    Trollanyu, nem tudom, meddig áll el, nem érte meg a másnapot. De talán, mint egy muffin, ez nem keksz. Igen, legközelebb én is duplán sütök, 1-2 napig biztos finom marad...

    Éva, Petra: Köszi :)

    VálaszTörlés
  6. Jó, hogy csak ennyi készült, veszélyes finomság! :-)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...