2012. február 24., péntek

Banános amerikai palacsinta

Ez a palacsinta nem volt betervezve, mivel a héten már sütöttem zabpelyhes pancake-et. De volt egy 5 éves kisfiú vendégünk, aki még soha nem evett palacsintát!!! Számomra ez hihetetlen. El sem tudtam volna képzelni a gyerekkorom palacsinta nélkül. Meg a felnöttkorom sem... Mivel a kisfiú nagyon szereti a banánt, ezért Martha Stewart-tól elkértem ezt a receptet, hogy még jobban a kedvében járjak. Nagyon finom lett, nem is ettünk hozzá semmi mást!




Hozzávalók:
Kb. 12 darabhoz
  • 1 bögre liszt
  • 2 ek. (barna)cukor
  • 2 tk. sütöpor
  • csipet só
  • 1 db. felvert tojás
  • 1 bögre tej
  • 2 tk. olvasztott vaj/margarin
  • 2 db. banán
  • olaj a sütéshez




A száraz hozzávalókat elegyítjük egymással, majd hozzáadjuk az összes többit és a gépi mixerrel simára és habosra keverjük (rövid ideig dolgozzunk a géppel). Egy picit pihentetjük. Ha nagyon besürüsödne egy kis tejet adjunk hozzá. Pár csepp olajat öntünk egy serpenyöbe. Amikor felforrósodott leteszünk 3-4 karika banánt az aljára, majd ráöntünk egy kis merökanálnyi palacsintamasszát. Ha már buborékol a teteje, megfordítjuk és még kb. fél percig sütjük. A kisült palacsintákat tiszta konyharuhával letakarjuk, hogy melegen tartsuk azokat. (De megsúgom, hidegen is tök finom.) 

Kép innen.

Ha ilyesmi formát használunk a sütéshez, szép formát kapunk és a sütés is könnyebb (Pl. a Lidlben fel-felbukkan).

13 megjegyzés:

  1. Hú, de jól néz ki! Na és, hogy ízlett a gyerkőcnek?

    VálaszTörlés
  2. De jó, így még nem sütöttem palacsintát! Nekem azt hiszem szív alakú formám van...Meg kell keresnem! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Hidegen, na de kérlek! Ebből marad egy falat is?

    VálaszTörlés
  4. Na ezt most nem mutatom meg a gyerekemnek! Nem kínzom...sem magamat! De holnap....klassz!

    VálaszTörlés
  5. Csodás látvány:) Nekem is elképzelhetetlen, hogy valaki még nem evett palacsintát:) Lehet, hogy ezentúl mindig ezt fogja kérni otthon a kisfiú:)

    VálaszTörlés
  6. Ugye ízlett a kis vendégednek is? Nyámi :) Tegnap este én is palacsintáról ábrándoztam :)

    VálaszTörlés
  7. Tényleg hihetetlen, hogy egy 5 éves kisfiú nem evett még palacsintát! Az Én kis drágám 2 éves, de imádja a palacsintát! :)
    Különben szuper jól néznek ki a palacsintáid > biztos ízlett a kis legénykének is! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...