2012. május 25., péntek

Barna sörös brownie

Pár hónappal ezelött elkészítettem Mandulasarok barna sörös süteményét, amivel egy egész focicsapatot levettem a lábáról. Párom szülinapjára sütöttem, ö pedig elvitte a csapattársainak, akik elkérték a receptet. (Ez azért vicces szitu, hogy a fiúk az öltözöben sütirecepteket cserélgetnek :) Azóta akárhányszor megkérdeztem a párom, hogy mit süssek, mindig azt válaszolta, hogy olyan sörös sütit. Nos, részben most teljesítettem a kívánságát. Ugyanis, a múltkori kakaós sütemény helyett, most csupacsokis brownie-ba rejtettem e habzó italt. Aki nagyon csokibolond, a tetejére tehet csokimázat, én ezt elhagytam, de a receptbe beleírom. Lányok, ne ijedjetek meg, a sütinek nincs sör íze!




Hozzávalók:
  • 250 ml barna sör (stout, pl. Guinness vagy a portugál Super Bock stout)
  • 330 g étcsoki 
  • 150 g vaj
  • 175 g cukor
  • 3 tojás
  • 1 tk. vanília aroma
  • 100 g liszt (nálam tönkölyliszt, fele teljes kiörlésü)
  • 1/2 tk só (ha sótlan vajat használunk)
Máz:
  • 100 g étcsoki
  • 25 g vaj
  • 1/2 tk. só
  • maradék barna sör



 A sört felforraljuk, majd addig forraljuk, amíg kb. felére (125 ml) le nem redukálódik. Hagyjuk kihülni. A csokit a vajjal göz felett (vagy mikróban) felolvasztjuk. A cukrot a tojásokkal habosra verjük, hozzáadjuk a sót és a vaníliát. Ebbe belekeverjük a felolvasztott étcsokit és 60 ml sört (a felét a felforralt mennyiségnek). Beleforgatjuk a lisztet. Egy 23 cm-es tepsit kibélelünk sütöpapírral úgy, hogy kilógjon a papír széle. A masszát beleöntjük. A sütöt 180 fokra elömelegítjük, 30-35 perc alatt megsütjük. Akkor jó, ha a tüpróba során néhány morzsa marad rajta, nem kell teljesen megsülnie.


A tepsiben hagyjuk kihülni. Ezalatt elkészíthetjük a barna sörös csokimázat: a csokit felolvasztjuk, majd elkeverjük benne a vajat, a maradék barna sört és a sót. A kihült tésztára melegen kenjük rá a bevonatot. Kb. 40 perc alatt megszárad a máz. Ekkor a kilógó papír segítségével kiemeljük a brownie-t a tepsiböl és szeletelhetjük. Én most a meleg miatt nem "mázoltam", de így is nagyon csokis, szaftos brownie lett a jutalmam.

Recept: growntocook.com

11 megjegyzés:

  1. Csorog a nyálam, nyelek nagyokat... Kérek szépen!

    VálaszTörlés
  2. A focicsapatos sztori nagyon tetszik, jót mosolyogtam rajta. :))
    A süti nagyon fincsi lehet, adsz kóstolót? Vagy a focicsapat már elfogyasztotta? :D

    VálaszTörlés
  3. Most a focicsapat kimaradt a buliból :) Még van egy pici, küldök Nektek az éteren keresztül :D

    VálaszTörlés
  4. yes, imádom!:)sütiben is:) szuper fotók!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet, még nem is hallottam sörös változatról :) Hát igen érdekes szitu, elképzelni a receptcserélő focistákat :)

    VálaszTörlés
  6. Egyszerűen nem megy ki ez a süti a fejemből! Már vagy százszor megnéztem a fb-on. :-)

    VálaszTörlés
  7. Ilyen sörös csokitortáról hallottam már, ez a brownie is nagyon finom lehet. A sört különben nem szeretem inni, de sütéshez-főzéshez használom. A focisták recepteket cserélgetnek, ez nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  8. Még sosem ettem sörös sütit, de szívesen kipróbálnám:)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jók a képek! Kíváncsi lettem.. A fiúk meg tényleg viccesek lehettek receptcserélgetés közben :D

    VálaszTörlés
  10. Sörrel csak húst sütöttem, sütit még nem. Biztos különleges íze van ettől a sütinek...Ki fogom próbálni! Nagyon guszta

    VálaszTörlés
  11. Èljen a brownieeeeee.......:)))))))

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...