2013. január 17., csütörtök

Áfonyalekvárral töltött muffin

Ez a muffin nem olyan pihe-puha habkönnyü, inkább picit masszívabb, de omlós fajta. Nem fojtós, félreértés ne essék. Pont olyan, ami reggelire vagy uzsira egy csésze tea mellé való. Új felfedezésem az earl grey zöld tea, köszönöm a Tetley-nek, hogy a kedvemben jár.




Hozzávalók:
12 darabhoz
  • 6 ek. vaj
  • 3/4 bögre cukor
  • 2 tojás
  • 2 bögre liszt (tönkölyliszt, fele-fele arányban teljes kiörlésü és fehér)
  • 2 tk. sütöpor
  • 1/2 tk. só
  • 1/2 bögre tej
  • reszelt citrom- vagy narancshéj
  • 2 tk. vanília eszencia vagy egy darabka vanília rúd belseje
  • áfonyalekvár vagy 1 1/2 bögre friss vagy fagyasztott áfonya


A vajat a cukorral habosra verjük, hozzáadjuk az egyik tojást, habosra keverjük, majd beleütjük a második tojást is és szintén jól összedolgozzuk. A sütöporral és a sóval elkevert lisztet belekeverjük (lehet nyugodtan a géppel). Hozzáadjuk a vaníliát és a citromhéjat, majd apránként hozzáöntjük a tejet.
Aki friss vagy fagyasztott áfonyát használ, ezen a ponton forgassa bele a masszába.



A sütöt 180 fokra elömelegítjük. A muffinsütöt elökészítjük, a mélyedéseket félig megtöltjük a masszával, majd 1 teáskanál áfonyalekvárt halmozunk a közepére és befedjük masszával. A kapszlik nagyjából 3/4-ig kell, hogy legyenek. Vaníliás vagy fahéjas cukorral megszórhatjuk a tetejüket. 25-30 perc alatt megsütjük (tüpróba!).

4 megjegyzés:

  1. Ezt meg is sütöm most gyorsan a holnapi tízóraira a kis elsősömnek:)

    VálaszTörlés
  2. Van még egy kis üveg tavalyelőtti áfonyadzsemem, jó lenne ilyen muffinba:) De tartogatom még:)
    Az Earl Grey Tea a Páromnak is nagy kedvence, most hozott nekem egy egész dobozzal Londonból, én is szeretem, bár egy kicsit erős nekem, nekem a Dardjelink nyerte el a tetszésemet, kóstóld meg egyszer, nagyon finom.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem az áfonyát. Tavaly nyáron szerettem bele igazán. Kár hogy nincs fagyasztva most nekem, biztos megsütném. Lekvárt tudok venni, elég jó minőségű van a Penny-ben. Lehet majd abból... Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Én is megkívántam!
    A fotók is szuperek. A tányér, a csésze, a terítő ...Az egész ízléses!!!
    Puszi: A.

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...