2013. január 20., vasárnap

Holland palacsinta, ami sütöben sült

Holland vagy német palacsinta, de a receptek döntö többségében "dutch baby pancake"-nek hívják, ezért én is inkább a hollandoknak tulajdonítom. Érdekes pancake ez, mert ugyebár a sütöben sül, ezért nem vártam, hogy egy az egyben megkapjam a palacsinta élményt. Viszont sokkal palacsintásabb lett, mint amire számítottam. Ha ezentúl nincs kedvem a tüzhely mellett ácsorogni és sütögetni, biztos elöveszem a dutch baby-t.




Hozzávalók:
1 db. 20 cm-es serpenyöhöz
  • 2 tojás
  • 1 ek. vaj
  • 1/2 bögre tej
  • 1/2 bögre liszt
  • 2-3 ek. cukor
  • citrom reszelt héja
  • csipet só
  • +1 ek. vaj a forma kikenéséhez

A sütöt 200 fokra elömelegítjük. Az 1 evökanál vajat felolvalsztjuk, elkeverjük a tejben. Egy tálban minden hozzávalót gépi mixerrel összekeverünk (a tejet is).




Egy 20 cm-es serpenyöt (olyat, amit a sütöbe is betehetünk, lsd. a képen) jól felmelegítünk a tüzhelyen, belebobjuk a másik evökanál vajat és eloszlatjuk a serpenyöben. Beleöntjük a palacsintatésztát és 15-18 percig a sütöben sütjük, amíg jó pufi nem lesz és a széle körben szép barnára nem sül. Azonnal tálaljuk, mert gyorsan összeesik. Mi áfonyalekvárral, klementin curd-del és golden syruppal ettük. Nem egyszerre minddel, persze.

5 megjegyzés:

  1. Tetszik nekem ez a sütőben sült változat... :P

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kíváncsivá tettél, hogy mennyire palacsintás ez a sütőben sült változat. Muszáj lesz elkészíteni :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretjük, én muffin tepsiben szoktam süti, majdnem olyan, mint a Yorkshire pudding, :)

    VálaszTörlés
  4. De jó! Már csak ilyen edényre kell szert tennem. Hamar meg van és gondolom nagyon finom...Guszta azzal a sötét lekvárral.

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...