2011. február 25., péntek

Zabpelyhes áfonyás keksz

Ritakonyhaja adta az ötletet, hogy valami egészséges(ebb) sütit süssek. Nála zabkorpás áfonyás keksz néven fut, én viszont zabpehellyel készítettem el, méghozzá darálttal. És nem bántam meg...


Hozzávalók:
  • 20 dkg (darált) zabpehely (vagy zabkorpa)
  • 15 dkg teljes kiörlésü liszt (vagy hagyományos)
  • 1/2 tk. sütöpor
  • 1 kvk. só
  • 1/2 tk. fahéj
  • 10 dkg aszalt áfonya
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg (nád)cukor
  • 1 kvk. vanília aroma
  • 1 nagy tojás
Egy tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat és az áfonyát* (az elsö 6 hozzávaló). Egy másik tálban a vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a vaníliát és a tojást. A vajkrémet beledolgozzuk a lisztes-zabos keverékbe és 15 percre betesszük a hütöbe.
Béleljük ki a tepsit vagy sütölemezt sütöpapírral, a sütöt melegítsük elö 180 fokra. A tésztából diónyi golyókat formázzunk, majd a két tenyerünk között lapítsuk szét. (Ha nem elég szabályos a formája, vizes kanál hátlapjával kiegyengethetjük.) Egymástól 3-4 cm helyezzük öket a sütöfelületen. Kb. 15 percig süssük öket, illetve amíg egy kis arany színt nem kapnak. A kekszek, omlósak, ropogósak lesznek, a Györi zabfalatokhoz hasonlóak. Az állaga pedig kókuszos kekszéhez hasonlítható. Jól lezárt dobozban napokig is elállnak!
Én áfonya nélküli kekszeket is készítettem, ugyanis nálunk nem mindenki szereti az aszalt gyümölcsöket...

*Az áfonyát egy bögrében vízzel feleresztem és 15 mp-re beteszem a mikróba, hogy egy picit visszanyerje nedvességtartalmát.

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...