2011. május 10., kedd

Rizskoch muffin eperszósszal

A "rizskók" gyermekkorom egyik kedvence volt, a nagymamám sütött is nekünk gyakran. Ez a recept megfelel az Ö általa készítettnek, csak én most muffinköntösbe bújtattam.


Hozzávalók:
12 darabhoz
  • 12,5 dkg rizs
  • 1/2 l tej
  • 2 dkg margarin
  • 7,5 dkg cukor
  • 2 db tojás
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1 kvk. vaníliaaroma
A rizst a vaníliával a tejben megfözzük. Hagyjuk kihülni. A margarint a cukorral habosra verjük és egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját, a citromhéjat, majd ezt belekeverjük a rizsbe. A fehérjéket kemény habbá dolgozzuk és beleforgatjuk ezt is a rizsbe. A (szilikon) muffinformákba kanalazzuk a masszát úgy, hogy majdnem tele legyenek. (A nem szilikon formákat vajazzuk-zsemlemorzsázzuk!) 180 Cº-on aranybarnára sütjük kb. 40 perc alatt. Én most eperszósszal tálaltam: az epret darabkákra vágtam, megcukroztam és pár perc alatt picit felföztem, majd hagytam kihülni. Fincsi lett :)

3 megjegyzés:

  1. Nahát, eszembe nem jutott volna a muffin-forma...:D

    VálaszTörlés
  2. Ugye? Az íze ugyanaz, de azért mégis más feeling... Nem mintha az eredeti nem lenne jó :)

    VálaszTörlés
  3. Váóóó, ezt én is, én is, én is :)))

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...