2011. május 6., péntek

Grillezett csirkemell quinoával

A tévében láttam, hogy a quinoa nagyon egészséges, napjaink "superfood"-ja. Ez pár hónapja volt és úgy gondoltam, hogy én soha az életben nem fogok quinoába botlani a sarki közértben. Szerencsére tévedtem, mert ha nem is kisvárosunk ABC-jében, de sikerült beszereznem. Na, de nézzük csak, miröl is beszélek!

kép: veghunter.wordpress.com

A quinoa nem tartozik a gabonafélék családjába. Ugyan azt szokták mondani, mindenre használható, amire a rizs, mégsincs semmi közük egymáshoz. Az "inkák aranya" valójában a libatop-félékhez tartozik, így a spenóttal van rokonságban. Azonban a növénynek nem a levelét, hanem a magját fogyasztjuk. Ezt az ösi élelmiszert már i.e. 3000-ben is termesztették Dél-Amerikában, söt szentnek tartották. Aztán a spanyol "megszállásnak" köszönhetöen 400 évre eltünt. Manapság Peruban, Chilében és Bolíviában termesztik leginkább. És miért is annyira szuper a quinoa? Mert nagyon magas a fehérje tartalma és ráadásul mind a 9 fontos aminosavat tartalmazza. Többek között. Ugyanis jelentös vas- és kalciumforrás is:
100 g tartalmaz:
  • 336 kcal
  • 68g szénhidrátot
  • 12 g fehérjét
  • 5g zsírokat
  • 112 mg kalciumot
  • 286 mg foszfort
  • 7,50 mg vasat
  • 5,10 mg rostot
 Mivel elöször készítettem, úgy gondoltam, nem trükközök, csak megfözöm köretnek sós vízben, hogy érezzük az ízét.


Hozzávalók:
  • fél bögre quinoa
  • 1 bögre víz
  • 2 db csirkemell filé
  • füszerek
A quinoát alaposan megmossuk és ugyanúgy megfözzük, mintha rizs lenne. A csirkemelleket ízlés szerint füszerezzük és grillserpenyön megsütjük. Ennyi. A tapasztalatom a következö: nincs semmi különleges íze, de azért más, mint a rizs. Lehet, hogy egy picit túlföztem, nem tudom, de ízlett, úgyhogy legközelebb valami mást készítek belöle. Mondjuk tejbequinoát?

2 megjegyzés:

  1. Én nagyon kedvelem, pattog, roppan mint az árpagyöngy, egész különleges íze van ;-)

    VálaszTörlés
  2. Így van! Akkor nem rontottam el :) A semmi különleges ízt én arra értettem, hogy semmi különlegesen rossz íze nincs :D Úgyhogy mindenben egyetértünk!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...